ضرورت تلاش شبانه‌روزی برای افزایش برداشت روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی گفت: افزایش ظرفیت برداشت روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز از مخزن پارس جنوبی تا پایان امسال نیازمند کار و تلاش شبانه‌روزی است. ​

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، غلامرضا منوچهری، از تلاش ۱۰ ساله پیمانکاران اجرایی در فازهای باقیمانده پارس جنوبی قدردانی کرد و گفت: گذار موفق از آزمون توسعه پارس جنوبی نتیجه زحمات مدیران، متخصصان و صنعتگران توانمند ایرانی از گذشته تاکنون است.

او با اشاره به نیاز زمستانی کشور به گاز و تأمین آن از مخزن پارس جنوبی افزود: طرح‌های توسعه‌ای این میدان مشترک، در رشد بخش انرژی کشور به‌ویژه زمانی که در معرض تحریم قرار گرفته‌ایم، می‌تواند بسیار ثمربخش باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی به نقش شرکت نفت و گاز پارس در اجرای مگاپروژه‌های پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: شرکت نفت و گاز پارس به‌منظور راهبری اجرای طرح‌های عظیم پارس جنوبی، نقش اپراتور را به معنای بین‌المللی ایفا کرد و در اجرای این طرح‌ها فراتر از یک کارفرما ظاهر شد.

منوچهری افزود: اکنون نیز برای نیل به برنامه زمان‌بندی و اهداف از پیش تعیین شده طرح‌های باقیمانده پارس جنوبی، فعالیت‌های اجرایی باید شتاب بیشتری بگیرد.

منوچهری تعهد افزایش ظرفیت برداشت روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز از مخزن پارس جنوبی را نیازمند کار و تلاش شبانه‌روزی عنوان کرد و یادآور شد: پیمانکاران و گروه‌های بهره‌برداری با وجود مشکلاتی که پیش رو دارند، آمادگی خود را برای دستیابی به این هدف اعلام کرده‌اند.

او در جریان بازدید دو روزه (چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۰ و ۱۱ مردادماه) از طرح‌های توسعه‌ای و تکمیلی پارس جنوبی، وضع مراحل ساخت بندر خدماتی صادراتی تنبک، نیروگاه سیکل ترکیبی، مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی و بخش پالایشگاهی فازهای ۱۳، ۲۰-۲۱ و ۲۲-۲۴ را با همراهی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیران ارشد، مجریان فازها و مدیر برنامه‌ریزی این شرکت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963852

وب گردی

وب گردی