باید در عرصه حقوق بشر، مدعی و پرسشگر باشیم

مدیر کل ارتباطات علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: ما می توانیم در عرصه حقوق بشر مدعی و پرسشگر باشیم؛ اما در معرفی واقعیت های حقوق بشری ضعیف عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، میزگرد خبری روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در دانشگاه مذاهب اسلامی در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم یحیی جهانگیری مدیر کل ارتباطات علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در طول یکسال اخیر بیش از ۵۰ هیات علمی و سیاسی را دعوت کردیم که از دانشگاه مذاهب بازدید کنند. این افراد وقتی متوجه شدند که اساتید غیر شیعه در این دانشگاه تدریس می کنند، همچنین دانشجویانی از تمام ادیان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اعتراف کردند که ما حقیقت را در ایران دیدیم.

او افزود: ما می توانیم در عرصه حقوق بشر مدعی و پرسشگر باشیم اما در معرفی واقعیت های حقوق بشری ضعیف عمل کردیم.

یحیی جهانگیری ادامه داد: همه ی حقوق، در حقوق بشر در نظر گرفته شده است و تنها حقی که به آن اشاره نشده، حق دشمن است، در فقه شیعه مطرح شده است که دشمن هم برای جوامع حق و حقوقی دارد.
او خاطر نشان کرد: بر اساس نتایج بحث های شیخ انصاری، اگر دشمن از ما سلاح بخواهد، باید با او تعامل داشته باشیم و با وجود اینکه دشمن در نبرد با ما قرار دارد، برای گرفتن سلاح های دفاعی حقوقی دارد.
مدیرکل امور علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب گفت: در بحث حقوق بشر اسلامی باید بین طیف های مختلف تفاوت هایی قائل شد چون حقوق بشر اسلامی با حقوق بشری که مسلمانان و حکام کشورهای اسلامی اجرا می کنند، فرق دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 963861

وب گردی

وب گردی