سمینار بهره‌برداری از انرژی زمین گرمایی پژوهشگاه نیرو برگزار شد

سمینار تخصصی با عنوان "بهره برداری از انرژی زمین گرمایی با استفاده از شمع‌های انرژی" به همت گروه پژوهشی سازه‌های صنعت برق پژوهشگاه نیرو در این پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، این سمینار تخصصی به‌منظور بنیان‌گذاری تحقیقات کاربردی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و به منظور سازماندهی و انجام تحقیقات به جا مانده در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور و در راستای نزدیک سازی همکاری تحقیقاتی پژوهشگاه نیرو با مراکز دانشگاهی به عنوان یکی از اهداف اصلی گروه پژوهشی سازه‌های صنعت برق، برنامه‌ریزی و برگزار شد.

بر اساس این گزارش، عسکر جانعلی‌زاده، مدیر گروه پژوهشی سازه‌های صنعت برق و مشاور رئیس پژوهشگاه، به ذکر دلایل و اهمیت برگزاری این سمینار پرداخته و بر ایجاد یک ارتباط تنگاتنگ علمی و پژوهشی بین ارگان‌های صنعتی و دانشگاه‌های کشور تاکید کرد.

او همچنین به روند همسوسازی تحقیقات کاربردی در مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور در حوزه انرژی های پاک و تجدید پذیر توسط پژوهشگاه نیرو (به عنوان مرکز مدیریت تحقیقات صنعت برق کشور) اشاره کردند.

در ادامه، امیر اکبری گرکانی، استادیار و مدیر پروژه‌های مرتبط با شمع­‌های انرژی در گروه پژوهشی سازه‌های صنعت برق، به بیان ضرورت‌ها و توجیهات قانونی، فنی و اجرایی، اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و سیاسی مرتبط با استفاده از شمع های انرژی در کشور پرداخته و به سابقه مطالعات و پروژه های انجام شده پیشین و کنونی مرتبط با موضوع سمینار در پژوهشگاه نیرو، اشاره کردند.
در این سمینار که با استقبال و حضور قابل توجه اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگران کشور همراه بود، امید قاسمی فرع، استادیار دانشگاه لوییزویل

امریکا، به عنوان ارائه کننده اصلی سمینار، در خصوص استفاده از تکنولوژی استفاده از شمع های انرژی به منظور بهره برداری انرژی حرارتی تجدید پذیر و پاک زمین گرمایی با استفاده از تکنیک شمع های انرژی، مطالبی را با مدیریت پنل تخصصی ارائه کرد و به بیان مطالبی در خصوص استفاده از این تکنیک پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 963866

وب گردی

وب گردی