اردوهای جهادی سر آغازی  برای محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد ارومیه گفت: متاسفانه در مناطق مختلف کشور خدمت رسانی هماهنگ و مساوی انجام نشده است و مناطق مرزی و کم برخوردار، حاشیه های شهر و روستاها از بسیاری امکانات محروم هستند.

دکتر سید کاظم یکانی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد ارومیه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری اردوهای جهادی در این واحد دانشگاهی و نقش دانشگاه آزاد در برگزاری این اردوها گفت: اردوهای جهادی دو محور اصلی دارد یکی از مهم ترین آنها تربیت نیروهای هم تراز انقلاب اسلامی است و یکی از مهم ترین فرصت ها برای تربیت دانشجویانی است که اگر در آینده جایی مسئول شدند بتوانند عدالت اجتماعی و کار و تلاش برای مستضعفین را بهتر بفهمند و مهم ترین هدف از برگزاری اردوهای جهادی خدمت رسانی است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد ارومیه افزود: متاسفانه در مناطق مختلف کشور خدمت رسانی هماهنگ و مساوی انجام نشده است، خصوصا مناطق مرزی و کم برخوردار و حاشیه های شهر و روستاها از بسیاری از امکانات محروم هستند، مهم ترین هدف از برگزاری اردوهای جهادی خدمت رسانی است. اردوهای جهادی می تواند فضای خدمت رسانی به محرومان را به غلیان درآورد و سر آغازی برای محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور باشد.

یکانی در ادامه خاطر نشان کرد: در همه استان ها اردوی جهادی وجود دارد اما اکثرا در مناطق مرزی و کم برخوردار مثل آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه این اردوها برگزار می شود اما عموما در شهرهای بزرگ و کلان شهرها هم بحث حاشیه نشینی نیاز جدی به اردوی جهادی خصوصا در فضای فرهنگی دارد.

وی متذکر شد: عرصه اردوهای جهادی متفاوت است و در موارد بسیاری چون پزشکی و دندان پزشکی، مامایی، طرح های عمرانی اردوی جهادی و خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم برگزار می شود که در کنار این کارگروههای ویژه ای که گروه های جهادی دانشگاه آزاد راه انداخته اند بحث کارگروه های اقتصادی وجود دارد که در موضوع اشتغال آفرینی مناطق محروم و روستایی کار می کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد ارومیه خاطر نشان کرد: گروه های جهادی در منطقه صومای آذربایجان غربی اشتغال آفرینی و پرورش استخر ماهی را در قالب گروه های عمرانی در اردوهای جهادی ایجاد کردند که در مرحله بهره برداری است، همه تشکل ها و گروهها بدون وابستگی به گروه های متصل به دانشگاه می توانند در این اردوها نام نویسی کرده و اعزام شوند.

یکانی درباره نقش دانشگاه آزاد در برگزاری اردوهای جهادی در سراسر کشور گفت: دانشگاه های آزاد بسیار فراگیرتر از دانشگاه های دولتی هستند، در حال حاضر دانشگاه آزاد در دور ترین و محروم ترین نقاط کشور شعبه دارد که این فراگیری سبب تعدد گروه های جهادی در دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه های دولتی در سراسر کشور شده است.

وی تاکید کرد: گستردگی دانشگاه آزاد در ایجاد اردوهای جهادی سبب به وجود آمدن گروه های بومی و مطالبه گری دانشجویان بومی از مسئولین می شود که راحت‌تر می توانند نسبت به دریافت مطالبات خود اقدام کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد ارومیه در پایان تصریح کرد: مهم ترین سهم اردوهای جهادی متعلق به معاونت دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی است. در واحد ارومیه اردوهای جهادی بسیاری داشتیم و یک قرارگاه جهادی برای واحد ارومیه زدیم که شامل همه موارد پزشکی و عمرانی می شود و بچه های اردوی جهادی ما که از اهل تشیع هستند در منطقه اهل تسنن کار می کنند که سبب ایجاد وحدت می شود و قطعا ثمرات قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 963910

وب گردی

وب گردی