افزایش دانشگاه های بدون آزمون ورودی در بریتانیا

تعداد دانشگاه های بریتانیا که بدون قید و شرط آماده پذیرش دانشجویان هستند از سال 2013 تا به امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، تعداد دانشگاه هایی که بدون هیچ قید و شرط در انگلیس، ایرلند شمالی و ولز دانشجو می پذیرند طی 5 سال اخیر 65 هزار و 930 عدد افزایش یافته است.

تقریبا یک چهارم (23٪) از متقاضیان 18 ساله این پیشنهادات را دریافت می کنند.

این گونه پیشنهادات می تواند روحیه رقابت را برای رسیدن به بهترین سطح دانشگاهی ممکن بین متقاضیان دانشگاه از بین ببرد.

آمارها تا اواخر ژوئن امسال، نشان می دهد که درخواست برای دانشگاه ها در انگلستان، ایرلند شمالی و ولز به 254،700 افزایش یافته است.

بعضی از این متقاضیان از هر 5 دانشگاهی که در خواست های خود را ارسال کرده اند، پذیرش گرفته و برخی دیگر تعداد کمتری پاسخ مثبت دریافت کرده‌اند.

از همه پیشنهادات دریافتی، 7.1 درصد بدون هیچ قید و شرط متقاضیان را می پذیرند، به این معنی که این افراد بدون در نظر گرفتن نمرات قبلی خود مشغول به تحصیل می شوند.

وزیر دانشگاه بریتانیا اعلام کرده است که افزایش تعداد این گونه دانشگاه ها غیرمسئولانه بوده و دانشگاه ها باید از طریق ایجاد محدودیت ها این مشکل را مدیریت کننند.

وی اعلام کرده که ارائه پیشنهادات بدون قید و شرط برای تحصیل تضعیف اعتبار دانشگاه است.

ژئوف بارتون، دبیر کل انجمن مدرسه ها و کالج (ASCL)، گفت: «این افزایش پیشنهادات بی قید و شرط، منجر به رقابت بین دانشگاه ها می شود که به نفع دانشجویان نیست.»

بارتون افزود که این مساله می تواند باعث شود دانش آموزان برای کسب رتبه A تلاش نکنند؛ زیرا مکان دانشگاهی برای آن ها تضمین شده است.

کد خبر: 963935

وب گردی

وب گردی