بیماران کدام استان  بیشتر به مراکز درمانی دولتی مراجعه می کنند؟

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام گفت: بررسی ها نشان می دهد، ایلام بالاترین میانگین کشوری را در مراجعه بیماران به مراکز درمانی دارد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر نورالدین رحیمی گفت: این مسئله جنبه‌های مختلفی دارد که باید مورد بررسی علمی قرار گیرد، هرچند عوامل زیادی می‌تواند در کاهش این مراجعات نقش مهمی را ایفا کند ولی در این راستا اداره کل بیمه سلامت ایلام از سال 95 حرکتی را با هدف آگاهی‌بخشی به مردم درباره فرایند درمانی شروع کرد که باعث شد با وجود افزایش مراکز درمانی و اضافه شدن دستگاه‌های تشخیصی درمانی در شهرستان‌ها، در سال 96 تعداد 340 هزار مراجعه نسبت به سال قبل کاهش یابد.

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام افزود:با توجه به مراجعات زیاد بیمه شدگان به مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد تا کنون مبلغ 130 میلیارد تومان در مراکز درمانی در سطح شهرها و روستاهای استان هزینه درمان این مراجعه کنندگان شده است.

رحیمی هدف سازمان بیمه سلامت ایران را با توجه به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، کاهش هزینه‌های پرداخت شده از جیب بیمه شدگان در مواجهه با بیماری‌ها، تامین منابع مالی سلامت برای پوشش خدمات، نظارت و کنترل خدمات ارائه شده به بیمه شدگان ذکر کرد.

وی همچنین تصریح کرد: منابع مالی هر صندوق بیمه‌ای باید برای جمعیت هدف همان صندوق هزینه شود.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام با بیان اینکه رشد هزینه‌های بیمه سلامت در بعضی سال‌ها به 18 درصد هم رسیده بود؛ گفت: از زمان اجرای طرح سامانه‌ استحقاق سنجی،با وجود برخی از هم پوشانی های بیمه ای بین سازمان های بیمه گر پایه از قبیل بیمه سلامت ایران، بیمه تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد حضرت امام (ره) اگر فردی درخواست دفترچه بیمه بدهد و از دفترچه بیمه سایر سازمان های بیمه گر استفاده کند این موضوع به صورت آنلاین تشخیص داده خواهد شد و از صدور دفترچه برای اوا جلوگیری به عمل خواهد آمد که همین امر باعث کاهش 30 هزار نفری جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت در استان ایلام شد و ما در راستای اجرای آن شاهد کاهش رشد هزینه های درمانی نیز بودیم که در سال قبل رشد هزینه های ما به یک درصد رسید.

این مقام مسئول گفت: اداره کل بیمه سلامت ایلام220 هزار نفر بیمه شده روستایی و عشایر را تحت پوشش دارد که بدون پرداخت هرگونه حق بیمه از خدمات نظام ارجاع پزشک خانواده استفاده می‌کنند و برای تمام افراد خانواده آنها پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت این استان تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت را 402 نفر اشاره کرد و گفت: درمان این بیماران هزینه بسیار هنگفتی دارد که سازمان بیمه سلامت ایران تمام هزینه‌های درمانی آنها را پوشش می‌دهد.

رحیمی با اشاره به میزان بدهی های مالی این اداره کل افزود: با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس جزو اولین استان‌هایی بودیم که بیشترین پرداختی را به مراکز بهداشتی درمانی انجام داده ایم و هم‌اکنون 37 میلیارد تومان از سال 96 بدهکار هستیم.

رحیمی بیشترین بدهی بیمه سلامت رابه دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و متذکر شد: از ابتدای سال جاری تمامی اسناد دانشگاه علوم پزشکی را به صورت 70 درصد نقد و 30 درصد پس از بررسی سند پرداخت می‌کنیم و در خصوص داروخانه‌ها نیز علیرغم تنگناهای مالی که در سال 97 با آن مواجه هستیم با توجه به اینکه دارو یک کالای استراتژیک در حوزه سلامت است 70 درصد اسناد داروخانه‌ها را نیز به صورت نقد و 30 درصد را نیز پس از رسیدگی پرداخت خواهیم کرد که این کار به صورت ماهیانه صورت می‌گیرد؛ این در حالی است ‌که قبلا با تاخیرهای 5 و 6 ماهه پرداخت می‌شد که انتظار می‌رود با انجام این رویه در حوزه دارو در استان مشکلی نداشته باشیم .

انتهای پیام/

کد خبر: 963999

وب گردی

وب گردی