درآموزش و پرورش به‌شدت به طلاب و مبلغان نیاز داریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌ طلاب و مبلغان گفت: ما امروز به‌شدت به طلاب، مبلغان و مبلغات نیاز داریم و رویکرد ما نیز استفاده از تمام ظرفیت‌های حوزه‌ علمیه است چراکه معتقدیم حضور یک طلبه در آموزش و پرورش می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

به گزارش ایسکانیوز علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در آئین اختتامیه هشتمین دوره آموزشی هادیان معرفت ،در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شدگفت: دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب و همچنین جریان سازی‌های فرهنگی و تربیتی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.
وی با تأکید بر اهمیت جریان سازی فرهنگی و تربیتی افزود: برای رسیدن به اهداف و موفق بودن در انجام وظایف نیازمند توانمندسازی دانش‌آموزان هستیم و بدون توانمندسازی نمی‌توانیم موفق باشیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر شرایط کشور بسیار سخت‌ شده است البته این که بیان می‌شود شرایط سخت شده به معنای ترس نیست بلکه به این معنا است که باید برای این جنگ اقتصادی و فرهنگی آماده شویم.
وی ادامه داد: در سراسر کشور آسیب‌ها و معضلات رنج‌آور گوناگونی وجود دارد و همین مسئله وظیفه روحانیت را سخت‌تر از گذشته کرده است، البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی کار تبلیغی و فرهنگی به مراتب سخت‌تر از اوایل انقلاب شده است.
کاظمی عنوان کرد: پاشیدن بذر ناامیدی و یأس در دل مردم از راهبردها و سیاست‌های اصلی دشمنان است و به همین دلیل در شرایط فعلی ایجاد روحیه امید و همچنین ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مردم از مسائلی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.
وی افزود: خانواده و جامعه در تعلیم و تربیت افراد نقش دارند البته آموزش و پرورش بیشترین سهم را در تعلیم و تربیت دارد اما متأسفانه در طول این ۴۰ سال آموزش و پرورش اولویت نبوده است و به همین دلیل نیز امروزه شاهد مشکلات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش هستیم.

متأسفانه در طول این ۴۰ سال آموزش و پرورش اولویت نبوده است و به همین دلیل نیز امروزه شاهد مشکلات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش هستیم


کاظمی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: علی‌رغم اینکه آموزش و پرورش در حال حاضر در اوج شکوه خود قرار دارد اما سند تحول بنیادین تنها یک سند است و برای تحقق این سند الزاماتی نیاز است که متأسفانه این الزامات تاکنون محقق نشده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: حاکم بودن فضای دانش‌اندوزی و دانش‌محوری در مدارس از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش است و ما از این مسئله رنج می‌بریم البته نظام آموزشی در سراسر کشور نیز همین‌گونه است و این مسئله موجب شده است که ما دانش‌آموزانی داشته باشیم که دانش دینی خوبی دارند اما در مهارت‌های دینی بسیار ضعیف هستند؛ بدون تردید ما با این روش‌ و متد‌ها نمی‌توانیم در تربیت دانش آموزان موفق باشیم.
وی بیان کرد: ما باید تلاش کنیم تا تمرکز بر آموزش را از جامعه دور کنیم و به سمت مهارت‌آموزی حرکت کنیم البته این کار بسیار سخت است اما امیدواریم که در این زمینه نیز موفق باشیم.
وی با انتقاد از سطحی‌نگری در فضای تربیتی و فرهنگی عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم که با آن مواجه هستیم، سطحی‌نگری در فضای تربیتی و فرهنگی است که همین مسئله موجب شده است تا خروجی فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هزینه و سرمایه‌گذاری انجام شده، نباشد.
وی به بیان برخی اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پرداخت و گفت: توسعه و ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر، حمایت از کالای ایرانی و همچنین برنامه‌ریزی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌ها و اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در سال جاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 964027

وب گردی

وب گردی