700هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بین 600 تا 700 هزار سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارندگفت: بخشی از سالمندان نیز خارج از این تعداد هستند که به نظر می‌رسد باید سیاستگذاری برای همه سالمندان کشور انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به تدوین نظام نامه ساماندهی اطلاعات مراقبین سالمندان، گفت: سامانه بنیاد فرزانگان به سالمندان کمک می‌کند تا به فراخور نیازشان از مراقبان آموزش دیده در حیطه‌های مختلف و رشته‌های تخصصی استفاده کند.

رییس سازمان بهزیستی در آئین رونمایی از سایت بنیاد فرزانگان با بیان اینکه فناوری اطلاعات به مثابه ابزار و تکنولوژی‌هایی است که خدمات را اثربخش‌تر می‌کند، افزود: چنین ابزاری باعث ایجاد شفافیت در اطلاعات و ابزاری برای سیاست گذاران و مسئولان هستند.

وی در ادامه از شروع پیمایش سالمندی با همکاری صندوق توسعه جمعیت خبر داد و گفت: اجلاس منطقه‌ای نیز در سال 2018 در کشور در حوزه سالمندی برگزار خواهد شد و دبیرخانه شورای سالمندی در حال حاضر در سازمان بهزیستی مستقر شده است.

محسنی بندپی با اشاره به طراحی سایت بنیاد فرزانگان و خدمت رسانی به سالمندان در حوزه گردشگری خدمات ویژه سالمندی، ارائه تخفیف و ... گفت: نظام نامه نظارتی نیز در سازمان بهزیستی طراحی شده و باعث شده است تا کار ما در این حوزه ارتقاء بخشیده شود. در این نظام نامه ساماندهی اطلاعات مراقبان سالمندان کشور طراحی شده است. این در حالیست که تا پیش از این مراقبان به شکل کلی به سالمندان خدمات ارائه می‌دادند اما در حال حاضر این خدمات به فراخور نیاز سالمندان در حیطه‌های مختلف و رشته‌های تخصصی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وضع معیشتی سالمندان همزمان با مشکلات اقتصادی اخیر نیز گفت: افزایش قیمت‌ها همواره افراد کم درآمد را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل باید برای افراد تحت پوشش حمایت‌های اجتماعی در نظر بگیریم و این کار در دستور کار دولت قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964031

وب گردی

وب گردی