شیخ الاسلام: همکاری با همسایگان تحریم ها را بی اثر می کند

مشاور سابق وزیر امور خارجه اظهار داشت: ما همسایگان زیادی در اطراف خود داریم و دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی در منطقه هستیم، همکاری با این همسایگان‌ مکمل اقتصاد ماست.

با فرارسیدن فاز اول تحریم های آمریکا تقریبا تمامی محدودیت هایی که علیه ایران در حوزه هایی غیر از نفت و عملیات بانکی است دوباره باز می‌‌شود. این امر باعث می شود تا حلقه محاصره اقتصادی ایران تنگ‌تر شود که در نتیجه فشار نهایی بر معیشت و سفره مردم وارد خواهد شد که اصلی ترین سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. این موضوع می طلبد که راهکارهایی دقیق برایش تعبیه شده و سریعا مسئولان کشوری برای از بین بردن تبعات تحریم هایی که بر کشور اعمال خواهد شد اقدماتی انجام دهند.

یکی از اقداماتی که در دولت روحانی تقریبا متروک ماند و کار خاصی برایش انجام نشد همکاری های اقتصادی با همسایگانمان در جهت دور زدن تحریم ها بود. این موضوع تا جایی مهم است که می توان طی همکاری با همسایگانمان بسیاری از فشارهای مالی که از قبال تحریم ها بر کشورمان وارد می شود را به حداقل رساند و یا حتی بسیاری از آنها را بی اثر کرد. نتیجه چنین کاری را بیش از همه مردم خواهند دید. ملتی که در بزنگاه های مهم همیشه پشتیبان کشور بوده اند.

در همین خصوص حسین شیخ الاسلام مشاور سابق وزیر امورخارجه در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره همکاری ایران با همسایگانش در عرصه سیاست خارجی برای دور زدن تحریم ها گفت: ما همسایگان زیادی در اطراف خود داریم و دارای موقعیت جغرافیایی بسیاری خوبی در منطقه هستیم، همکاری با این همسایگان‌ مکمل اقتصاد ما است.

وی ادامه داد: همکاری با همسایگانمان در دوره جنگ اقتصادی برای ما چاره ساز است و تحریم ها را بی اثر می کند، امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم چرا که اولویت هر کشوری همسایگانش است؛ زیرا هم جنگ و هم صلح از طریق همسایه ها رقم می‌‌خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964052

وب گردی

وب گردی