سیاست‏ های درست ایران، آمریکا را منزوی کرده/باید از روسیه و چین هم کمک بگیریم

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که سیاست های درست جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را منزوی کرده است، گفت: باید بتوانیم با حمایت سایر قدرت‌ها مانند روسیه، چین، اتحادیه اروپا، ترکیه و هند از این شرایط سخت عبور کرده و لبخند را بر لب مردم بیاوریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباس آخوندی در مراسم ورود 5 فروند هواپیمای جدید ATR به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام اظهار کرد: امروز جهان با پدیده جدیدی روبروست؛ قماربازی که هر لحظه جهان را با عدم قطعیت و تصمیم‌های نامشخص روبه‌رو می‌کند. بسیار مهم است که ما در این شرایط چگونه عمل کنیم و آینده‌ای پر از امید را در مقابل مردم ایران قرار دهیم.

او افزود: از روز نخست نظرم این بود که باید بدون فوت وقت از تداوم برجام دفاع کنیم و با سایر کشورهایی که متعهد به برجام هستند کار را ادامه دهیم. اکنون ثابت شده است که باید این اتفاق رخ می‌داد.

او با بیان این که ما ایران و ملت ایران را دوست داریم، به هیچ وجه یک لحظه درنگ نخواهیم کرد و پای منافع ملت ایران و جمهوری اسلامی خواهیم ایستاد، تصریح کرد: این اتفاق نشانه‌ای از تدبیر، تعامل سازنده جهان و یک نشانه مثبت از اتحادیه اروپا برای پایبندی به برجام است. در این شرایط که آمریکا با سیاست‌های درست جمهوری اسلامی ایران در جهان منزوی شده است باید بتوانیم با حمایت سایر قدرت‌های جهانی مانند روسیه، چین، اتحادیه اروپا، ترکیه، هند و سایر همسایگان ایران از این شرایط سخت عبور کرده و لبخند را بر لب مردم بیاوریم.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: توجه داشته باشید که این هواپیماها از طریق فاینانس خریداری شده و باید از طریق عملیات هزینه خرید آنها تامین شود. بنابراین مسیرهای پروازی این هواپیماها را به هیچ وجه بنا به درخواست‌های سیاسی تخصیص ندهید. مسیر این هواپیماها باید براساس ملاحظات اقتصادی و محاسبات بازرگانی تعیین شود.

آخوندی ابراز امیدواری کرد با ورود این هواپیماها مقدمات شکل‌گیری «همای» منطقه‌ای فراهم شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 964058

وب گردی

وب گردی