سامانی: واکنش عاقلانه به مشکلات اقتصادی پاک کردن صورت مسئله نیست

سخنگوی وزارت کشور گفت: واکنش عاقلانه به مشکلات اقتصادی نه پاک کردن صورت مساله است و نه دامن زدن به آن.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در پی انتشار برخی دعوت ها در فضای مجازی برای تجمعات غیر قانونی گفت: در یک ماه گذشته ده‌ها دعوت تحت عنوان اعتراض به گرانی و وضعیت معیشتی در فضای مجازی و در سطح وسیع منتشر شد که عمده آنها منشاء خارجی داشته است اما توسط افرادی در داخل و در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است.
سامانى افزود: منتشر کنندگان این گونه پیام ها، انتظار داشتند این موضوع در شهرهای زیادی با اقبال مواجه شود ولی در عمل شاهد وقوع موارد معدودی از تجمعات بودیم به نحوی که در چند شهر افراد تحت تاثیر فضا سازی های صورت گرفته و با توجه به مشکلاتی که از نظر اقتصادی وجود دارد در این تجمعات غیر قانونی شرکت کردند.
سخنگوى وزارت کشور تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اگر چه تعدادی از افراد معترض برای بیان مشکلات اقتصادی حضور یافتند اما عناصر اصلی و محرک عمدتاً افرادی هستند که اعتراض آنها مسائل و مشکلات اقتصادی نبوده بلکه با استفاده از شرایط ایجاد شده در زمینه‌های گرانی و معیشتی به دنبال ایجاد آشوب و نهایتاً تشدید همان مشکلات معیشتی و نارضایتی هستند.
دکتر سامانى با اشاره به تدابیر اتخاذ شده و درایت شوراهای تامین و نیروی انتظامی تاکید کرد: نهایت اهتمام براى اینکه اینگونه تجمعات با حداقل تنش و از راه گفتگو کنترل شود به عمل مى آید.
وى در ادامه تصریح کرد: در بعضی از مواقع که متاسفانه برخی از سوء استفاده کنندگان قصد تخریب اموال عمومی و مراکز حساس را داشته باشند در چارچوب قانون برخوردهای لازم انجام خواهد شد.
سخنگوی وزارت کشور ضمن تشکر از مردم فهیم، صبور و هوشیار میهنمان، بر سیاست وزارت کشور مبنی بر پیگیری مطالبات از طریق مجاری قانونی و ایجاد بستر مناسب برای گفتگو تاکید کرد و افزود: مسئولان کشور به جد در پی رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد ثبات اقتصادی هستند و گفتگو، مفاهمه و حفظ آرامش، پیش شرط ثبات و توسعه کشور خواهد بود.
سامانى تاکید کرد: واکنش عاقلانه به مشکلات اقتصادى نه پاک کردن صورت مسئله است و نه دامن زدن به آن، بلکه در این مقطع حساس، حفظ آرامش، وحدت و انسجام در بین اقشار مختلف مردم با یکدیگر، مردم با مسئولان و در بین مسئولان و نهادها از ضروریات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 964072

وب گردی

وب گردی