آغاز مرمت مقبره شهدای قلم مشروطه همزمان با روز مشروطه و روز خبرنگار

شهردار منطقه 11 تهران گفت: همزمان با روز مشروطه و  روز خبرنگار، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و همکاری منطقه  11 مرمت مقبره شهدای قلم مشروطه میرزا جهانگیر خان صور اسرافیل و ملک المتکلمین آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان ضمن اعلام این خبر افزود: این بنا 123 متر مساحت دارد که مرمت آن در 3 مرحله مقاوم سازی، استحکام بخشی و نوسازی بنا انجام می شود.

آبادیان ادامه داد: هم اکنون توافق با مالک زمین و مستاجر آن انجام شده و این مقبره جهت مرمت و نوسازی تجهیز کارگاه شده است.

به گفته شهردار منطقه 11 با توجه به تأکید شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حفاظت از مقبره شهدای قلم دوران مشروطه و نیز پیگیری رسانه ها ، همزمان با فرا رسیدن 14 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت و در آستانه روز خبر نگار مرمت این مقبره فرسوده با حضور دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد.

گفتنی است میرزا جهانگیرخان صوراسرفیل و حاجی میرزا نصراله ملک المتکلمین دو تن از واعظان و خطبای مشروطه بودند که پس از به توپ بسته شدن مجلس توسط هوادران محمد علی شاه در باغشاه تهران به قتل رسیده و جسدشان پشت دیوار باغشاه توسط دوستان و علاقه مندانشان در خیابان کمالی ،خیابان مخصوص کوچه شهید ابراهیمی در کنار بیمارستان لقمان فعلی به خاک سپرده شد و بعدها مقبره ای نیز برای آن ها ساخته شد که اینک این مقبره در آستانه مرمت قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964085

وب گردی

وب گردی