کارآفرین، گونه نادری از سخت‌پوستان است که در برابر موانع مقاومت می‌کند

تعارف که نداریم در دورانی که مهم‌ترین مشکل کشور اشتغال است و جوانان زیادی بیکارهستند و در هجمه خبرهای بد،  شنیدن خبری خوب از اقدام یک کارآفرین که دغدغه اش ایجاد اشتغال است توجه همه را به خود جلب می کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز خبر این بود: یک کار آفرین، موفق به اشتغال زایی برای 800 نفر از معلولان شده و اینجاست که شنونده و خوانندگان خبر لبخند می زنند و کاراین مرد را تحسین می کنند و تعجبشان زمانی بیشتر می شود که می شنوند 90 درصد از کارکنان کارخانه ای که سید محمد موسوی مدیریت آن را بر عهده دارد معلول هستند و با ایجاد اشتغال و حضور در جامعه به خود باوری رسیده اند و از انزوای محض درآمده اند.

آیین پاسداشت جهاد اشتغال

خبردهان به دهان چرخیده بود و رسیده بود به سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین که مراسمی با عنوان « آیین پاسداشت جهاد اشتغال» برگزار می شد.

سالن بزرگ اجتماعات شاهد مراسمی به مناسبت آغاز به کار ۲۰۰ نیروی انسانی جدید دارای معلولیت به عنوان کارکنان شیفت سوم شرکت فیروز با عنوان «جهاد اشتغال» بود که به همت کانون معلولین توانا جشن گرفته شده است.

کمی که در سالن بنشینی متوجه خواهی شد که قرار است در یک واحد تولیدی 600 +200 نیروی کار به کار گرفته شود که تنها شرط و اولویت جذب آنها معلولیت است و این مجموعه مراسم جشن جهاد اقتصادی خویش را بر پایه توانمند کردن معلولان گذاشته است.

اعتقاد به توانمندی معلولان

بازهم تعارف نداریم در دورانی که پیدا کردن شغل دغدغه و مشکل اصلی بیشترخانواده ها و جوانانی است که از سلامت جسمانی برخوردارند شنیدن این جمله که بیش از 90 درصد پرسنل یک واحد تولیدی معلول هستند و در اوج مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، نیرو جذب می کنند و راه اندازی شیفت سوم را جشن می گیرند به اندازه کافی عجیب و غیر منتظره است و قطعا به همین دلیل است که مسئولان برگزار کننده مراسم جشن از بخش ورودی و خوشامد گویی تا مدیریت مجموعه فیروز همه از افراد معلول هستند.

اما آنچه در مراسم جهاد اشتغال به کرات دیده می شد توانمندی و خود باوری و به دست آوردن اعتماد به نفس کم توانانی است که جمله استاندار قزوین را با گوشت و پوست خود حس کرده اند که در این مراسم گفت: موسوی باور توانمندی را به معلولان بازگرداند.

کارآفرین در کشور ما گونه نادری از سخت‌پوستان است که در برابر موانع مقاومت می‌کند

به زعم خانواده های معلولان ، سید محمد موسوی حتی اگر اشتغال زایی هم نمی کرد همین‌که معلولان را به متن جامعه آورده و آنها را از منزوی بودن نجات داده و تبدیل به افراد توانا کرده کافی است که همیشه در دعای خانواده ها جای داشته باشد.

کارآفرین در کشور ما گونه نادری از سختپوستان است که در برابر موانع مقاومت میکند

همایش ویژه معلمان کلاس اولی توسط کانون توانا بهعنوان اولین همایش در این حوزه در سراسر ایران است و معلولان برای اولین بار در ایران و استان قزوین همایشی برای معلمان کلاس اول برگزار کردند تا به معلمها بگویند مهمترین مواد اولیه، سرمایه و سرنوشت کشور در دست شماست.

موسوی از تشکیل کانون معلمان توانا در آیندهای نزدیک خبر داد و گفت: کانون توانا در این زمینه ورود خواهد کرد تا در ارتقای نقش و جایگاه معلمان پیشگام باشد‌‌.

بنیانگذار کانون معلولین توانا در بخش دیگری از سخنان خود از فقدان قانون حمایت از کارآفرینان ابراز ناراحتی کرد و با بیان این پرسش که چرا پس از این همه مدت قانون مدونی در این خصوص نداریم، گفت: کارآفرین در کشور ما گونه نادری از خانواده سختپوستان است که در برابر موانع مقاومت میکند.

وی تاکید کرد: کارآفرینان باید بهعنوان سرمایههای ملی محافظت و حمایت شوند تا این روند به افزایش تعداد کارآفرینان منجر شود. موسوی با بیان اینکه کارآفرین نیازمند امنیت اقتصادی است، توضیح داد: چیزی که من به عنوان یک کارآفرین در مقابل آن مقاومت کردم عوامل خارجی نبود بلکه موانع و مشکلات داخلی بود و متاسفانه کارآفرینان از ملجأ و پناه قانونی برخوردار نیستند.

چیزی که من به عنوان یک کارآفرین در مقابل آن مقاومت کردم عوامل خارجی نبود بلکه موانع و مشکلات داخلی بود و متاسفانه کارآفرینان از ملجأ و پناه قانونی برخوردار نیستند

استاندار قزوین: موسوی باور توانمندی را به معلولان بازگرداند

عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین گفت: از فعالیت سید محمد موسوی به دلیل بازگرداندن روح توانایی به معلولان تشکر میکنم و علت این تشکر کارآفرینی و یا تاسیس شرکت فیروز و کانون توانا ایجاد اشتغال برای 800 نفر نیست بلکه وی با فعالیت خود توانمندی را به افرادی که توانمندی را فراموش کرده بودند یادآوری کرده است.

وی شرکت فیروز و کانون معلولین توانا از کارآفرینان برتر حوزه معلولان دانست و گفت: تلاش میکنیم موانع پیشرفت این دو مجموعه را حل و از آنها حمایت میکنیم.

استاندار قزوین افزود: شعار کانون معلولین توانا مبنی بر اینکه ما محدود اما تواناتر از سایرین هستیم مسأله بسیار مهمی است؛ باید توجه داشت که اساس خلقت انسان بر مبنای محدودیت است چرا که انسان محدودترین موجود روی زمین است.

زاهدی معلولیت را حاصل فعل و انفعالات طبیعی دانست و بیان کرد: این باور که خداوند عدهای را معلول همراه با معنای ناتوانی آفریده، باوری غلط و به دور از عدالت خداوندی است.

وی افزود: فردی ممکن است در فعل و انفعالات طبیعی معلول شود اما خداوند عنصر توانمندی را به بشر عطا کرده تا در محدودترین شرایط نیز نه تنها برای خودش بلکه برای کشورش هم موثر باشد.

وی با بیان این مطلب که نهادسازی یکی از کارهای ارزشمند امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب است، بر لزوم نهادسازی تاکید کرد و گفت: امام راحل با این اقدام نیازهای اساسی جامعه را تشخیص دادند و بر اساس آن سپاه و جهاد و سایر نهادها را تاسیس کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964088

وب گردی

وب گردی