نقش‌آفرینی دانشجویان در عرصه تقابل نظام اسلامی با جبهه استکبار اهمیت دارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: متأسفانه عده‌ای هنوز به مذاکره با آمریکا خوش‌بین هستند و پیشنهاد مذاکره آنها را قابل تأمل می‌دانند، درحالی که در مذاکرات قبلی منفعتی نصیب ایران نشده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمد محمدیان در افتتاحیه پنجمین کاروان طرح ملی ضیافت رضوی که در محل رواق شیخ حر عاملی بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری خطاب به نخبگان دانشجویی حاضر در این دوره، اظهار کرد: دانشجویان منتخب دانشگاه‌های سراسر کشور در این ضیافت رضوی، یک هفته میهمان امام هشتم(ع) هستند و امیدواریم همت این دانشجویان در پایان دوره مذکور بیشتر و عزم آنها راسخ‌تر شده باشد تا با اراده‌های آهنین به دانشگاه‌های خود بازگردند و حرکت مبارکی را در دانشگاه‌ها آغاز کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حقیقت دین‌مداری به معنای هزینه دادن در راه خداست. جوان علاقه‌مند به اهل‌بیت(ع) خدمتگزار سفره الهی است، نه اینکه بخواهد کنار سفره بنشیند و دیگران از او پذیرایی کنند.

محمدیان خطاب به دانشجویان حاضر در این همایش گفت: همه شما با قرآن مأنوس هستید و می‌دانید که ورود به راه خدا به معنای آغاز یک زندگی پرتلاطم است و فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را به دنبال دارد. ورود به راه خدا به معنای پذیرش انواع سختی‌ها و مشکلات است.

وی ادامه داد: شما وارد عرصه بزرگی از مبارزه شده‌اید. وارد راهی شده‌اید که هرچه جلوتر می‌روید روشن‌تر است اما سختی هم دارد. خدا نمی‌خواهد بندگانش بدون آگاهی وارد این راه شوند، لذا با صراحت فرموده است أحسب‌ الناس أن یترکوا أن یقولوا آمنا و هم لا یفتنون؟ یعنی این گمان که صِرف ایمان آوردن به معنای سعادتمندی است، یک گمان باطل است. پس از تحقق ایمان، امتحانات الهی آغاز می‌شود و ما باید آمادگی این امتحانات را در خود ایجاد کنیم.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت ایستادگی در مسیر حق، اظهار کرد: کسانی در صدر اسلام با امیرمؤمنان(ع) همراه بودند که به آنها لقب سیف الاسلام داده شده بود ولی در راه حق دوام نیاوردند، چرا که ولی خدا دلخواه آنها را به مصلحت نمی‌دانست.

محمدیان سپس به تبیین اهمیت نقش‌آفرینی جوانان دانشجو در عرصه تقابل نظام اسلامی با جبهه استکبار جهانی پرداخت و گفت: امروز انقلاب اسلامی تمام طرح‌های نظام سلطه را به‌هم ریخته است و آنها نتوانسته‌اند خاورمیانه جدید را ایجاد کنند. جمهوری اسلامی در هر موقعیتی که نظام سلطه قصد افزایش هژمونی خود را داشته، مقابل آنها ایستاده است.

وی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند با انواع فشارهای خود، عنصر ایستادگی در برابر طاغوت را از ما بگیرند. متأسفانه عده‌ای هنوز به مذاکره با آمریکا خوش‌بین هستند و پیشنهاد مذاکره آنها را قابل تأمل می‌دانند، درحالی که در مذاکرات قبلی منفعتی نصیب ما نشده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تأکید کرد: ایمان به خدا هزینه دارد و چنانچه با کفر به طاغوت همراه باشد، قطعا ما را به نتیجه خواهد رساند.

محمدیان افزود: دانشجویان ما که فرزندان عزیز و دوست داشتنی مقام معظم رهبری هستند، ان‌شاءالله پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی‌اش خواهند رساند. آینده بسیار روشن و افق‌ها بسیار امیدوار کننده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 964104

وب گردی

وب گردی