ریحانه جباری.jpg1


تهران-ایسکانیوز: ریحانه جباری، زندانی محکوم به اعدام ظهر روز گذشته، برای اجرای حکم از زندان قرچک در شهرری به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. اما ساعاتی بعد مسئولان زندان اعلام کردند که حکم ریحانه اجرا نشده و به تعویق افتاده است و به همین دلیل او را به زندان شهرری بازگردانده‌اند.


شب گذشته خانواده و دوستان ریحانه مقابل زندان رجایی شهر تجمع کردند و از مسئولان زندان که به آنها گفته بودند ریحانه را به زندان شهر ری بازگردانده‌اند درخواست کردند که اجازه تلفنی 30 ثانیه‌ای به ریحانه بدهند تا از بودن او در زندان شهرری مطمئن شوند. اتفاقی که در نهایت حوالی ساعت سه صبح رخ داد و ریحانه از زندان شهرری با مادرش تماس گرفت.


شعله پاکروان، مادر ریحانه در گفتگو با ایسکانیوز درباره اتفاقاتی که در دو روز گذشته بر خانواده آنها رفته است، گفت: «دوشنبه حوالی ساعت 12 بود که با ریحانه حرف زدم و در میان صحبت‌هایمان گفت او را برای رفتن به دادیاری صدا می‌کنند و من به او اطمینان دادم که با وکیلش صحبت کرده‌ام و پرونده‌اش در اجرای احکام نیست و بنابراین مشکلی نخواهد بود. حدود دو ساعت از آخرین تماس تلفنی ریحانه گذشته بود که بار دیگر با من تماس گرفت و گفت ماموران زندان به دستانش دستبند زده‌اند و به او گفته‌اند از مادرش خداحافظی کند و می‌خواهند او را برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر کرج ببرند.»


این آخرین مکالمه ریحانه و مادرش بود و پس از آن بود که خانواده ریحانه خود را به زندان رجایی شهر کرج رساندند. اما مسئولان زندان رجایی شهر به آنها گفتند که ریحانه ساعت چهار و 30 دقیقه بعد از ظهر دوشنبه هفتم مهر ماه وارد زندان رجایی شهر شده و در ساعت یک ربع به هشت شب نیز این زندان را به مقصد زندان قرچک ترک کرده و اجرای حکم او با تعویقی 10 روزه همراه شده است.


پاکروان درباره پاسخ مسئولان به او درباره وضعیت پرونده ریحانه گفت: «دیروز ساعت دو بعد از ظهر به من گفتند که یک تیم 20 نفره در حال بازخوانی پرونده است و نوبت بازخوانی برای آبان ماه تعیین شده است.»


پریسا قنبری، وکیل ریحانه نیز در گفتگو با ایسکانیوز گفت: «از مسئولان زندان خواسته‌ام که درباره انتقال دیروز ریحانه به ما توضیح دهند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.»


ریحانه جباری، دختر 26 ساله‌ای است که هفت سال پیش در سن 19 سالگی به جرم قتل مرتضی سربندی دستگیر و روانه زندان شد. پیش از این عبدالصمد خرمشاهی، وکیل پیشین ریحانه گفته بود که موکلش براساس مدارک موجود در پرونده، در تیرماه سال ۱۳۸۶ در حالی که ۱۹ سال داشت در درگیری با مرتضی سربندی او را به قتل رسانده و دلیل قتل را نیز دفاع از خود در برابر «تعرض جنسی» اعلام کرده بود.


کد خبر: 96414

وب گردی

وب گردی