شهرداری «خانه فروغ»را می خرد؟

مدیر اداره کل ثبت آثار تاریخی گفت: شهرداری برای خرید خانه فروغ اعلام آمادگی کرده تا با تبدیل این آن به خانه موزه گامی مثبت را در راستای حفظ آثار تاریخی بردارد.

به گزارش ایسکانیوز فرهاد نظری درمورد آخرین وضعیت ثبت خانه فروغ فرخزاد گفت: پرونده در حال تکمیل است و امیدواریم به زودی ثبت ملی انجام شود.

وی افزود: من با آقای حجت نظری عضو شورای شهر صحبت کردم و وی عنوان کرد که طی صحبت با شهردار منطقه 11،جلوی تخریب خانه فروغ گرفته شده است.

در روزهای اخیر خبرهایی از صدور جواز ساخت در خانه پدری فروغ فرخزاد منتشر شده است و شنیده شده این خانه قرار است تخریب شود.

این در حالی است که 9 مردادماه سال جاری محمد علی سعادتی، مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، در خصوص تخریب و نوسازی خانه فروغ گفته بود که اگر قرار باشد ساخت و سازی در خانه فروغ انجام شود، حتماً از سازمان میراث استعلام می‌گیریم اما قطعاً اجازه نمی دهیم این خانه از بین برود.

وی با تأکید بر این موضوع که شهرداری هیچ مجوزی برای ساخت و ساز خانه فروغ صادر نکرده است اعلام کرده بود که در حال رایزنی برای حفظ این خانه هستیم.

همچنین 10 مردادماه سال جاری هم مدیر اداره کل ثبت آثار تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی فارس از انجام فرآیند ثبت خانه فروغ به صورت اضطراری خبر داده و گفته بود که در این مسیر، حق اعتراض برای مالکان کنونی محفوظ است که در صورت شکایت، معاونت حقوقی پیگیر موضوع خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 964184

وب گردی

وب گردی