رادیولوژی تشخیصی قفسه سینه در سگ و گربه خواندنی شد

کتاب « رادیولوژی تشخیصی قفسه سینه در سگ و گربه » تالیف فواد سعدی، عضو هیات علمی گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امروزه تصویر برداری تشخیصی یکی از مهمترین و بهترین راه‌های تشخیص تعداد زیادی از بیماری‌ها در پزشکی و دامپزشکی است و در میان دستگاه‌های تصویر برداری تشخیصی، رادیولوژی به خاطرقیمت ارزان و در دسترس بودن یکی از مهمترین آنها به شمار می‌آید.

تشخیص بیماری‌ها به وسیله رادیولوژی نیازمند مطالعه و تجربه زیادی است که در میان بیماری‌های قسمت‌های مختلف بدن، تشخیص بیماری‌های قفسه سینه به خاطر حضور اندام‌های مهم و حساسی همچون قلب و ریه‌ها یکی از مهمترین و مشکل ترین تشخیص‌های رادیولوژی است.

مولف در مقدمه کتاب می گوید: تصمیم گرفتم کتابی به زبان فارسی در زمینه رادیولوژی قفسه سینه در سگ و گربه تالیف کنم تا در دسترس تمامی دانشجویان رشته‌های دامپزشکی و پیراپزشکی قرار بگیرد. این کتاب به دلیل داشتن رادیوگراف‌های متعدد از بیماری‌های مختلف قفسه سینه علاوه بر اینکه قابل استفاده برای مقاطع مختلف رشته دامپزشکی همانند دکترای حرفه ای و دکترای تخصصی رادیولوژی دامپزشکی است برای کلینیسین‌های دام‌های کوچک در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

این کتاب تالیف فواد سعدی 120 صفحه مصور و شمارگان هزار نسخه توسط توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری واحد مهاباد منتشر شد.

انتهای پیام//

کد خبر: 964190

وب گردی

وب گردی