دستگیری یک زمین خوار و کشف زمین خواری 257 میلیاردی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک زمین خوار بزرگ و بازگرداندن بیش از 46 هزار متر زمین به ارزش 257 میلیارد و 829 میلیون ریال در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سردار "مهدی معصوم بیگی" گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه برنامه های مقابله ای خود با مجرمان و مخلان اقتصادی، در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به تصرف 46 هزار و 878 متر مربع از اراضی ملی به ارزش 257 میلیارد و 829 میلیون ریال کرده، موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده و بررسی های علمی بر روی نقشه های کاربری مشخص شد فرد مذکور این میزان زمین را تصرف و اقدام به تغییر کاربری آن کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان گفت: کارآگاهان پس از دریافت اطلاعات به دست آمده، طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ویژه فرد متخلف را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سردار "معصوم بیگی" با بیان اینکه مبارزه با پدیده زمین خواری در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد، افزود: پلیس اصفهان به صورت ویژه هرگونه تغییراتی که مظنون به زمین خواری باشد را به مرجع قضائی منعکس و با هماهنگی مقام قضائی پیگیری لازم برای بازگرداندن آنها به اراضی ملی را انجام می دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پدیده زمین خواری ضمن اینکه باعث وارد آمدن خسارت عمده به دولت و بیت المال می شود در عرصه های طبیعی نیز خسارت های مادی و معنوی زیادی ایجاد می کند و بسیاری از عرصه های منابع طبیعی با تغییر کاربری و زمین خواری ممکن است آسیب دیده و از بین برود به همین سبب مصمم هستیم تا با همکاری سازمان های مسئول از این پدیده جلوگیری می کنیم.


انتهای پیام/

کد خبر: 964191

وب گردی

وب گردی