نبوی: شفافیت در نظام اداری سدی در برابر  فساد است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شفافیت و سامان دهی نظام اداری را سدی در برابر فساد دانست.

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی و ارزی کشور اظهار داشت: مشکلات کشور از دو راه به راحتی قابل حل است؛ اول این که باید سیاست های کلی و قوانین کشور را تدوین و تنقیح کنیم.

وی افزود: قانون به شکل کلی، روابط مردم با یکدیگر و روابط مردم با مسئولان را تنظیم می کند؛ این قوانین برای این که خوب تنظیم شوند باید به یک قوانین شفاف و نظام‌مند بدل شوند تا در نتیجه به یک نظام حقوقی کارآمد برسیم.

نبوی ادامه داد: اگر قوانین کشور شفاف باشد، مردم جامعه نیز از آن مطلع خواهند شد؛ سرمایه گذاری ها، حرکت ها و دیگر اقدامات قابل پیش بینی و ارزیابی خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دومین راه برون رفت از مشکلات کشور را سامان دهی نظام اداری دانست و گفت: باید از نسل جوان که در حال حاضر نرم افزارهای بسیار خوبی در زمینه مسائل اداری طراحی کرده اند، استفاده بهینه کنیم؛ بسیاری از دستگاه های کشور مانند بانک در زیر ساخت هایشان به وسیله همین نرم افزارها، سرمایه گذاری های خوبی را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: در این میان عده ای هستند که منافعشان اجازه نمی دهد این کنترل نرم افزاری، بر تمامی بخش ها نظارت کند و شفاف سازی را انجام دهد. طراحی نظام مالیاتی کشور بسیار دقیق است؛ اما اجازه نمی دهند که این نظام شفاف شود و تراکنش ها و تمامی اقدامات زیر نظر شخص مالیات دهنده قرار بگیرد.

نبوی در پایان تاکید کرد: اگر نظام اداری کشور به وسیله فناوری های جدید به سمت سامان مندی برود، به شفافیت سیستم اداری و همچنین جلوگیری از فساد کمک بسیاری خواهد کرد. در واقع این اقدام سدی در برابر فساد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964239

وب گردی

وب گردی