واقعى بودن قیمت ها مفیدتر از ارز ارزان است/ راست گویی مهم ترین عامل در جلب اعتماد مردم

رئیس هیات موسس کانون صرافان گفت: واقعی بودن قیمت ها برای اقتصاد بسیار مفید تر از ارز ارزان است و اعلام قیمت های غیر واقعی و دستوری مغایر با اعتماد سازی مردم در کشور خواهد بود.

اصغر سمیعى،رئیس هیات موسس کانون صرافان در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز با اشاره به تصمیم امروز بانک مرکزى مبنى بر کاهش نرخ دلار دولتى به قیمت ٤٢٠٠ تومان، گفت: تاکنون هیچ گاه موافق ارز ارزان و محدود نبوده ام و به نوعى این اقدام را رانت زا و فساد آور در بازار می دانم.

او در ادامه بیان کرد: هر چند ممکن است که ارز با نرخ کمتر از قیمت واقعى در بازار تاثیرگذار باشد؛ اما به نظر بنده همیشه واقعی بودن قیمت ها برای اقتصاد بسیار مفید تر از ارز ارزان است.

سمیعى به تاثیر تصمیم بانک مرکزى مبنى بر بازگشت نرخ ارز دولتى به قیمت ٤٢٠٠ تومان در اعتماد مردم گفت: برای جلب اعتماد مردم بهتر است هر چه زودتر وعده هاى داده شده، حالت اجرایى را به خود بگیرند و البته مى توان گفت که راست گویی مهم ترین عامل در جلب اعتماد مردم است.

به گفته رئیس هیات موسس کانون صرافان، به نظر مى رسد که اعلام قیمت های غیر واقعی و دستوری مغایر با اعتماد سازی مردم در کشور باشد.
او در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز در خصوص موقتى یا دائمى بودن نرخ ارز بانکى که مجددا امروز از سوى بانک مرکزى تعیین شده است، گفت: اگر فرض بگیریم که قیمت دلار در فروردین ماه ۴۲۰۰ تومان باشد، با توجه به اختلاف نرخ تورم و بهره در کشور ما و کشورهای حوزه دلار، دیگر نمی توان انتظار داشت که قیمت این ارز در اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد هم همان قیمت باشد، بنابراین به طور حتم قیمت ها باید با تغییر همراه شوند.

سمیعى به تاثیر بسته جدید ارزى بر بازار ارز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسته را به طور کامل باز نکرده اند و به دلیل همراه بودن با ابهامات نمى توان نظر نهایى را نسبت به آن ارائه کرد.

رییس هیات موسس کانون صرافان به ممنوعیت معامله صرافان از دوران بعد از عید تاکید و بیان کرد: از رئیس جدید بانک مرکزى سه خواسته داشتیم، در ابتدا خواستار اجازه فعالیت مجدد به صرافان، تمدید مجوز صرافانی که که به دلیل عدم تطبیق با مقررات جدید و غیر کارشناسی مجوزشان تمدید نشده است و در آخر به دنبال حذف هر گونه رانت ارزی هستیم که متاسفانه در حال حاضر تنها یکى از خواسته هاى ما را با اما و اگرهایى اجابت کرده اند.

کد خبر: 964298

وب گردی

وب گردی