ابلاغ شیوه‌نامه فعالیت خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، شیوه نامه پیشنهادی مجمع نمایندگان خانه نشریات را تأیید و برای اجرا به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمد رضا فراهانی در ابلاغ شیوه‌نامه با ذکر هدف تاسیس این نهاد در سال ۹۴ و تاکید بر لزوم تبیین ساختار و وظایف این نهاد، از معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته است که بیش از پیش از این نهاد دانشجویی حمایت کرده و به منظور ایفای وظایف نمایندگان مناطق و اعضای شورای مرکزی خانه نشریات حداکثر مساعدت ممکن را انجام دهند.

این شیوه‌نامه توسط نمایندگان دور سوم شورای مرکزی خانه نشریات در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته و در چهار فصل و ۱۵ ماده تدوین و در آن به تعریف نشریه دانشجویی، مجمع نمایندگان مناطق خانه نشریات، شورای مرکزی خانه نشریات و دبیرخانه نشریات پرداخته شده است.

در بخشی از فصل اول این شیوه‌نامه، حمایت و پشتیبانی از نشریات دانشجویی، ارتقای کمی و کیفی سطح نشریات دانشجویی، اولویت‌بندی مشکلات نشریات دانشجویی، برگزاری نشست‌های منطقه‌ای برای انتقال تجربیات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از اهداف خانه نشریات وزارت بهداشت است.

خانه نشریات در سومین دوره فعالیت خود اقدام به برگزاری ۶ نشست منطقه‌ای به همراه برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای فعالان نشریات دانشجویی علوم پزشکی کشور کرده است و همچنین شیوه‌نامه‌ای در خصوص حمایت مالی از نشریات دانشجویی را تدوین کرده است.

با پایان دور سوم خانه نشریات وزارت بهداشت، دور چهارم این نهاد دانشجویی با اعضای جدید خود در تاریخ 11 مردادماه آغاز و در اولین نشست محمد مسلمی دانشجوی علوم پزشکی کرمان به عنوان دبیر چهارمین دوره خانه نشریات وزارت بهداشت انتخاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 964311

وب گردی

وب گردی