عقب نشینی صهیونیست ها از ادعاهای خود/ ارتش اشتباه کرده است

ارتش رژیم صهیونیستی در چرخشی آشکار از مواضع ابتدایی خود پس از انجام عملیات هدف قرار دادن پایگاه حماس و شهادت دو نفر از رزمندگان گردان های قسام تاکید کرد هیچ تیراندازی از سوی غزه به نیروهای اسرائیل انجام نشده و ارتش دچار اشتباه محاسباتی شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ارتش اسرائیل از اظهار نظر خود در خصوص بمباران دیروز یک پایگاه نظامی متعلق به گردان های قسام در شمال غزه که منجر به شهادت دو نفر از رزمندگان شاخه نظامی حماس گردید عقب نشینی کرد.

پایگاه خبری عکا به نقل از شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تیراندازی انجام شده از سوی تک تیراندازان حماس به سوی نیروهای ارتش اسرائیل نبوده است بلکه این اقدام آنها در قالب یک تمرین نظامی اجرا شده از سوی حماس در مناطق مرزی صورت پذیرفته است.

این شبکه صهیونیستی افزود: ارتش اسرائیل نسبت به واکنش حماس در خصوص هدف قرار گرفتن دو نفر از عناصر خود هشدار داده و تاکید می کند هر گونه واکنشی از طرف مقابل با پاسخی کوبنده مواجه خواهد شد و بر مذاکرات کنونی برای آتش بس تاثیر گذار خواهد بود.

افیخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پس از انجام این عملیات گفت: نیروهای ارتش از سمت شمال نوار غزه مورد تیراندازی قرار گرفته و در پاسخ به آن یک تانک ارتش پایگاه نظامی متعلق به حماس را هدف قرار داد و هیچ یک از نیروهای ارتش اسرائیل طی این عملیات آسیب ندیده است.

در همین راستا روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در گزارشی اعلام کرد: بر اساس بیانیه حماس آنچه در غزه اتفاق افتاد در نتیجه اشتباه محاسباتی و درک نادرست ارتش از ماجرا بوده است، نیروهای ارتش کاملاً اشتباه کرده و تصور نمودند عناصر حماس آنها را هدف قرار داده اند و اقدام به بمباران این پایگاه نظامی کرده اند.

این روزنامه اسرائیلی افزود: ارتش تاکید دارد واکنش نسبت به هر گونه اقدامی را ضروری می داند و اگر قدرت آتش ارتش در مرزهای غزه تهدید شود به آن پاسخ خواهد داد.

گلعاد آردان وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز در این رابطه گفت: واکنش حماس به آنچه در روز سه شنبه اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن دو نفر از عناصر آن شد برای ما قابل پیش بینی نیست.

گردان های قسام با صدور بیانیه ای کوتاه به شرح کامل ماجرا پرداخته و در آن دروغ بودن تمامی ادعاهای اشغالگران صهیونیست در خصوص جنایت آنها و شهادت دو نفر از رزمندگان حماس را اثبات کرد.

در این بیانیه حماس آمده است گردان های قسام روز سه شنبه در پایگاه عسقلان در شمال غزه به طور معمول با حضور برخی فرماندهان و اهالی منطقه اقدام به برگزاری تمرین نظامی نموده است که در بخشی از آن دو نفر از تک تیراندازان از بالای برجک های دیده بانی به هدف های فرضی تیراندازی کرده اند، ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از آن اقدام به هدف قرار دادن برجک نموده و باعث شهادت عبد الحافظ السیلاوی و احمد مرجان گردید.

کد خبر: 964368

وب گردی

وب گردی