آسرایی:  موسیقی شباهتی به سینما ندارد/ در صدا و سیما استفاده از پلی بک مشکلی ندارد

خواننده موسیقی پاپ گفت: زمانی که کسی پول بلیت می‌دهد، توقع دارد اجرای زنده‌ از خواننده ببیند.

فریدون آسرایی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در مورد اجرای پلی‌بک، گفت: برخی از خوانندگان در ایران در یک شب دو اجرا انجام می‌دهند و این کار فقط در ایران مرسوم است. کار ما شبیه سینما نیست که یک فیلم ضبط شده، چند بار پخش شود و کیفیت اجرا اُفت نکند. بعد از هر اجرا کیفیت حضور خواننده کاهش می‌یابد و برای بازسازی به زمان مناسبی نیاز است. در این شرایط خواننده از پلی‌بک کمک می‌گیرد.

وی افزود: به نظرم در اجراهای صدا سیما یا مکان‌هایی که اجازه‌ اجرای زنده داده نمی‌شود، می‌توان از پلی‌بک استفاده کرد؛ اما زمانی که کسی پول بلیت می‌دهد، توقع دارد اجرای زنده‌ از یک خواننده ببیند. در اجرای زنده، شما با چیزهایی مواجه می‌شوید که شاید اصلاً در یک صدای ضبط شده نشنوید. یک اجرای خوب، مستلزم این است که با تمرین‌های زیاد تسلط لازم در شما ایجاد شده باشد. در این بین ممکن است به خاطر اشکالات موجود در نوع صدابرداری و شرایط خواننده، برای اینکه اجرا تمیز و درست باشد، یک سری از آهنگ‌ها را پلی‌بک اجرا کنند.

آسرایی عنوان کرد: این روزها روی استیج رفتن، مانند نمایشی است که این نمایش طوری برنامه‌ریزی می‌شود که با دکورهای زیبا، حضور نوازندگان خوب و ... متفاوت‌تر، زیباتر باشد. زمانی که یک خواننده دو اجرای زنده پشت سر هم داشته باشد، به علت خستگی یک یا دو آهنگ را پلی‌بک اجرا می‌کند؛ اما در جایی که قرار است موسیقی زنده اجرا شود، پلی‌بک نمی‌تواند مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد.

وی بیان کرد:خواننده‌های جوان ما افراد توانمندی هستند و اگر سعی کنند که کارهایشان را به صورت زنده اجرا کنند بهتر است. برای همه‌ ما مشکلات و سختی‌هایی بوده که توانستیم از آن‌ها عبور کنیم.

در پاسخ به این سوال که مطرح شدن موضوع پلی‌بک خواندن در کنسرت، چقدر می‌تواند باعث کم شدن مخاطبین کنسرت‌های پاپ شود، وی بیان کرد: هر خواننده مخاطبین خاص خودش را دارد. اگر خواننده‌ای در کنسرتش پلی بک اجرا کند، ما نمی‌توانیم او را محکوم کنیم. امیدوارم این فیلم‌ها و اخبار صحت نداشته باشد. البته این اتفاق در غرب زیاد رخ می‌دهد و در اجراهای پاپ از پلی بک استفاده می‌شود.

آسرایی در پایان از روند آلبوم جدیدش اظهار داشت: حدس می‌زنم که اواخر پاییز و اوایل زمستان آلبوم را به بازار برسانیم. انتخاب ملودی‌ها و شعرها انجام شده و باید تهیه کننده و تنظیم کننده برای انجام کار هماهنگ شوند و بتوانیم کارها را پیش ببریم. ما منتظر هماهنگی زمان این افراد هستیم که کار آلبوم را شروع کنیم.

انتهای پیام//

کد خبر: 964399

وب گردی

وب گردی