تهران-ایسکانیوز : بورس تهران امروز روندی متعادل داشت .

شاخص کل بازار سهام امروز تغییر روند داد و منفی شد تا با 11 واحد کاهش به 71 هزار و 664 واحد برسد. در بازار امروز قندی ها منفی شدند، محصولات کانی غیر فلزی مثبت شدند و محصولات غذایی، شیمیایی ها و فلزی ها تقاضا و عرضه متعادلی داشتند. ولی نکته قابل تامل بازگشت شرکت های حقوقی و بالا رفتن آمار معاملات در بازار امروز بود.

بدین ترتیب به نظر می رسد بزودی یکی از مشکلات بورس که همان کمبود نقدینگی و تقاضا در بازار بود حل شود و بازار رونق بگیرد. این در حالی است که پدیده هیجان هنوز از بازار بیرون نرفته و هر گونه تحولی در حوزه سیاسی بویژه سیاست خارجی می تواند بازار را اسیر جو روانی کند.

در ساعات معاملاتی امروز یک میلیارد سهم به ارزش یک هزار و 368 میلیارد ریال در 46 هزار و 420 معامله داد و ستد شدند تا ارزش بازار به سه میلیون و 222 هزار و 516 میلارد ریال برسد.

هر چند جهت حرکت امروز شاخص بورس منفی بود اما با توجه به آ مار معاملات مذکور شاهد افزایش حجم، ارزش و تعداد معاملات بودیم که این نشانه امیدار کننده ای برای بازار است.از این رو می توان امیدوار بود که با افزایش حجم و ارزش معاملات ، روند بازار تغییر کند و به مرور حقوقی ها به بازار باز گردند.

بنابراین به نظر می رسد با بازگشت حقوقی ها و افزایش نقدینگی در بازار بتوان حقیقی ها را هم تشویق به بازگشت و آتی با بازار کرد. این اتفاق مستلزم این است که سازمان بورس به دنبال مشوق هایی برای حضور سرمایه گذاران جدید در بازار باشد . از سوی دیگر برخی شنیده ها وشایعات درباره شرکت های پتروشیمی امروز نقل محفل فعالان بازار بود.
کد خبر: 96441

وب گردی

وب گردی