رتبه9 کنکور: تحصیل در دانشگاه آزاد یا دولتی فرقی نمی کند

رتبه 9 گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور 97، گفت: به نظر من اسم و رسم دانشگاه مهم نیست که سراسری یا آزاد باشد، مهم نتیجه و فعالیت های دانشگاه است، باید فعالیت دانشگاه ها برای ما مهم باشد، نه اسم آنان.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هر ساله با اعلام نتایج کنکور افرادی که رتبه شان تک رقمی شده است حال و هوای خاصی دارند. اسامی کنکور 97 روز گذشته (9 مرداد ماه) اعلام شد، ایسکانیوز در دهم مرداد ماه از برخی رتبه های تک رقمی کنکور 97 دعوت کرد تا با آن ها به گفت و گو بنشیند. حلیه فراست، رتبه 9 گروه آزمایشی علوم انسانی، یکی از رتبه های برتر کنکور 97 است. مشروح گفت و گوی ایسکانیوز با وی به شرح زیر است.

در روز اعلام نتایج چگونه فهمیدید که رتبه تان تک رقمی شده است؟

من روز اعلام نتایج، سرکلاس بودم که دوستان به من خبر دادند که رتبه ات تک رقمی شده است، من در ابتدا باور نکردم و از عوامل مدرسه خواستم این موضوع را بررسی کنند. پس از بررسی های عوامل مدرسه، فهمیدم این موضوع حقیقت دارد و توانسته ام رتبه تک رقمی کسب کنم. بچه ها با شنیدن این خبر، جیغ کشیدند. پدر و مادرم از شنیدن این خبر خیلی بسیار خوشحال شدند و تبریک گفتند.

به نظر شما امکاناتی که فرد در اختیار دارد تا چه اندازه ای می تواند روی موفقیت وی تاثیر گذار باشد؟

ما از قشر متوسط جامعه هستیم و من در مدرسه غیر انتفاعی درس خواندم. به نظر من، میزان بهرمندی افراد از امکاناتی که در اختیار دارند، به خود فرد بستگی دارد. ممکن است برای برخی مفید باشد و برای برخی دیگر مفید نباشد.

برنامه ریزی های شما به چه صورتی بود؟

من هر هفته برای خودم برنامه ریزی داشتم. این مطالعات از تابستان، به مدت 5 تا 6 ساعت شروع شد اما از 8 ساعت فراتر نرفت. اما زمان مطالعه دروس جدی بودم و از دبیرستان درس می خواندم، زیرا رشته انسانی را با علاقه انتخاب کرده بودم. زمانی که مطالعه می کردم با علاقه درس می خواندم.

از کلاس کنکور استفاده کردید؟

من از کلاس کنکور استفاده نکردم، استفاده از کلاس کنکور، بستگی به اشخاص دارد و هر کس بسته به نوع نیازش می تواند از این کلاس ها استفاده کند.

سخت ترین قسمت پیش از کنکور کدام است؟

سخت ترین قسمت پیش از کنکور، کنترل استرس و حفظ روحیه بود.

کدام رشته و دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید؟

من هنوز مشغول فکر کردن در زمینه رشته تحصیلی هستم اما دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنم.

به نظر شما، بزرگ‌ترین دغدغه هم‌نسل‌های شما چیست؟

در این سن و سال، باید به پیشرفت و استقلال جامعه در تمامی رشته ها فکر می کردیم اما با مدیریت ناکارآمد جامعه، برای بیشتر جوانان مسائل مالی، شغل و غیره مطرح می شود، که صحیح نیست. باید در همین راستا اقداماتی صورت گیرد تا هدف جوانان ما پیشرفت علمی و کمک به یکدیگر باشد.

نظرتان درباه حذف کنکور چیست؟

کسی که می گوید کنکور باید حذف شود، باید راه حلی داشته باشد، یعنی باید به صورت کارشناسی شده، مزایا و معایب هر کدام بررسی شود.

بعد از کنکور برخی از موسسات سراغ داوطلبان برتر می روند و می خواهند اعلام کنند که در آن موسسه درس خوانده اند، در صورتی که این موضوع برای شما اتفاق بیفتد، چه می کنید؟

تا کنون پیشنهادی در این زمینه به من نشده است، اگر هم موسسه ای چنین پیشنهادی را مطرح کند، این پیشنهاد را رد می کنم چون من از این خدمات استفاده نکرده ام و تبلیغ کاذب به هیچ عنوان، صحیح نیست.

لطفا نظرتان را درباره این کلمات بگویید.

کنکور: شاید در گذشته خوب بود اما حالا ناعادلانه است.
دانشگاه سراسری: به نظر من اسم و رسم دانشگاه مهم نیست که سراسری یا آزاد باشد، مهم نتیجه و فعالیت های دانشگاه است، باید فعالیت دانشگاه ها برای ما مهم باشد، نه اسم آنان.

نخبه: کلمه درستی نیست، هر فردی در یک زمینه ای می تواند خوب باشد.
مادر و پدر: هیچ کلمه ای در توصیفشان نیست.
مهاجرت نخبگان: این بستگی به شرایط کشور ما و کشور طرف مقابل دارد، مهم این است که هدف خدمت به مردم باشد.
ایران: کشوری فوق العاده، باید سعی کنیم برای نسل های آینده آن را بهتر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 964454

وب گردی

وب گردی