وقتی صدای مردم در فراکسیون امید تَکرار نمی شود

نمایندگان لیست امید تهران با طرح موضوعاتی که در اولویت کشور نیست سطح دغدغه مردم را از معیشت و اقتصاد به رفع حصر و سربازی دختران تنزل داده‌اند که این مسئله خود قابل تامل است .

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، خانه ملت همواره شاهد تحولات زیادی بوده است که در این میان رفتارها و کنش های سیاسی لیست امید که همگی نمایندگان پایتخت را برعهده دارند اقداماتی را انجام داده که تبعات اقداماتشان در سطح جامعه و رسانه ها به خوبی دیده می شود. برای درک بهتر این موضوع باید نگاهی گذرا به کارنامه لیست امیدی داشت که هر 30 نفر آن ها امروز در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و در جایی که حضور بهارستان‌نشین ها باید بازتاب صدای مردم باشند ولی شاهد کارهایی از سوی فراکسیون امید هستیم که این موضوع را نقض می کند.

دفاع از حقوق نامشروع:

باید در نظر داشت که هر حزب و فردی در بزنگاه های مهم خودش را به خوبی نشان می دهد که این موضوع را در خصوص لیست امید نمایندگان مجلس اصلاح طلبان می توان در جریان رسیدگی به حقوق های نجومی به خوبی دید. در اتفاقی که تمام ملت پیگیر احقاق حق خود بودند و می خواستند بدانند چه کسانی با گرفتن حقوق نجومی امانت دار خوبی برای بیت المال نبوده اند .

که در این میان سید فاطمه حسینی عضو فراکسیون امید و فرزند سید صفدر حسینی نجومی بگیر دولتی پشت تریبون مجلس می رود و از پدرش در موضوع حقوق های نجومی دفاع می کند. این اقدام نه در مذاق سیاسون و نه در چشم مردم خوش نیامد و با انتقادات زیادی مواجه شد.

این کار تازه ابتدای کارنامه لیستی بود که شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی را سرلوحه کارهایش قرار داده بود ولی هرچه زمان گذشت اوضاع با رفتار های امیدی ها ناامید کننده تر شد.

از اقدامات قابل تامل نمایندگان تهران در مجلس هیاهویی بود که در جریان تدوین طرح دوفوریتی بود که در اصل به دنبال سرکوب کردن انتقاد از مسئولان بود ؛ اما ماجرای این طرح که حتی به امضای محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید هم رسید، از این قرار بود که «هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سؤال و یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی که عرفا بدون مجوز تشکیل می‌شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود و یا تشنج شود به حبس از 6 ماه تا دو سال محکوم می‌‌گردد. نیروی انتظامی موظف است فوری فرد یا افراد را بازداشت و با تحویل به مقامات قضایی نگهداری کنند.» این چنین طرحی در اصل به دنبال سرکوب هر گونه نقد و انتقادی بود که در پایان به تایید مجلس نرسید. ولی با گذشت زمان می رفت که خاک فراموشی روی اقدامات نمایندگان لیست امید پاشیده شود که باز هم این افراد حاشه ساز شدند.

نمایندگانی بدون دغدغه مشکلات اقتصاد

درست در بحبوبه مشکلات اقتصادی که مردم را درگیر کرده بود عده ای از نمایندگان مجلس برای طرح سوال در خصوص مسائل اقتصادی و طرح سوال از رئیس جمهور در همین خصوص نامه ای را امضا کرده و تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند. هرچند این اقدام واکنش های متفاوتی از جمله نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس که تلویحا خانه ملت را از آمدن خود برای پاسخگوی ترسانده بود، در پی داشت اما حتی یک نمایند لیست امید تهران زیر نامه سوال از رئیس جمهور را امضا نکرده بود و آنان ترجیح دادن به مسائل فرعی دیگری خود را مشغول کنند . این اقدام واکنش نمایندگان دیگر را هم در پی داشت به طوری که نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: « مسائل اصلی امروز مردم مسایل معیشتی و اقتصادی آنها است. انتظار مردم هم این است که نمایندگان آنها در مجلس به این موضوعات بپردازند، ولی اخیرا دوستان لیست امید اقدام به طرح سؤالاتی می‌کنند که هیچ نسبتی با شرایط مردم و دردمندی مردم ندارد.»

نپرداختن به موضوعات اصلی کشور و دغدغه های اصلی مردم تاجایی پیش می رود که این روزها شاهد درخواست هایی از سوی نمایندگان لیست امید تهران هستیم که با توجه به شرایط موجود بیشتر باعث استهزای ملت ایران شده است.

رفع حصر یا معیشت مردم؛ مسئله این است

ولی از اینها که بگذریم نباید به سادگی از مهم ترین دغدغه ای که باعث شد تا فراکسیون امید برای آن کمیته ای تشکیل دهد گذشت. طی گفت و گوهای انجام شده در فراکسیون امید کمیته ای برای رفع حصر سران فتنه در سال 88 دست داشتند تشکیل شد و تا الان اقداماتش برای این کار ادامه دارد. این اقدام نشان داد نمایندگان لیست امید درک درستی از وضعیت مردم که در مشکلات اقتصادی قرار گرفته اند، ندارند. حتی باید گفت تا جایی پیگیری حصر برای لیست امید مهم بود که علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس و عضو همین لیست سی نفره در هفته گذشته در حالی که وضعیت بد اقتصادی مردم به عیان قابل لمس بود به جای رسیدگی و فریاد کشیدن دردهای معیشتی ملت در مجلس به دنبال احضار وزیر دادگستری و پیگیر موضوع رفع حصر بود. اقدامی که در مجلس انجام پذیرفت و نمایندگان از پاسخ های وزیر در قبال مسئله رفع حصر قانع شدند. اما مسئله رفع حصر در قیاس با مشکلات معیشتی مردم چه اهمیتی دارد که نماینده لیست امید پی آن می روند ولی مشکلات اقتصادی حتی در حد سوال از وزیر برایشان اهمیت ندارد؟

سربازی به رنگ صورتی:

موارد دیگری هم از سوی فراکسیون امید مطرح شده که نشان از شناخت نادرست آن ها از وضعیت کشور دارد. در همین خصوص باید به مطرح شدن سربازی دختران از سوی طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پرداخت. طرحی که به عیان نشان می دهد بدون هیچ شناخت درستی از جامعه بانوان ایران مطرح شده است و حالا به نوعی نقل محافل سیاسی تبدیل شده است . در کنار این موضوع می توان به مسئله دیگری که موازی با این برنامه بیان شده است توجه کنیم. اگر بخواهیم شفاف به این موضوع بپردازیم باید گفت طی اعلامی که از سوی امیر آبادی عضو هیأت رئیسه خانه ملت در خصوص طرح های اعلام وصول شده در مجلس بیان شد توجه کرد

سؤال منطقه‌ای الیاس حضرتی نماینده مردم تهران از وزیر ورزش و جوانان درخصوص وضعیت 2 باشگاه فوتبال استقلال و تراکتورسازی به دلیل ضعف مدیریت وزارت ورزش اعلام وصول شد! این سوال هم نشان می دهد که این نماینده تهران هنوز دغدغه های اقتصادی مردم را به خوبی درک نکرده که به دنبال چنین سوالی رفته است.

انتخابات آینده:

حال با این اوضاع باید از نمایندگان لیست امید و مخصوصا تهران پرسید در زمانی که فقر و رکود اقتصاد ایران را به سمت نابودی کشانده و سفره ملت را کوچکتر کرده طرح مسائلی مانند سربازی دختران، رفع حصر، رسیدگی به اوضاع باشگاه استقلال و تراکتور در برابر مسائل مردم دارای چه اولویتی هستند؟ شاید باید به طور شفاف از نمایندگان لیست امید پرسید آیا مرم شما را برای رسیدگی به مسائلی که در بالا یاد شد به مجلس فرستادند و یا برای بهبود وضعیت خودشان و کشورشان شما را راهی خانه ملت کردند؟ چرا به جای پرداختن به مسائل مهم اقتصادی کشور، طرح موضوعاتی فرعی را در دستور کار قرار داده اند؟ این رفتار و اقدامات چیزی جز سلب اعتماد از نمایندگان لیست امید به خصوص نمایندگان تهران را در پی نخواهد داشت زیرا مردم به خوبی رفتار آنان را رصد می کنند.

در ضمن نمایندگان لیست امید باید توجه کنندکمتر از دو سال دیگر به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و به نظر می رسد بهتر است حداقل برای حفظ پایگاه اجتماعی خودکمی بیشتر به فکرمردم باشند؛ زیرا در غیر این صورت عواقبش را حتما در انتخابات مجلس سال 1398 خواهند دید.

خبرنگار: مجید فاضلی

انتهای پیام

کد خبر: 964506

وب گردی

وب گردی