استفاده از ظرفیت های هنری مردمی در طرح شادستان  پارک ملت

باید بپذیریم که هنرمندان بی نام و نشانی در شهر داریم که با حداقل امکانات توانسته اند آثار هنری زیبایی را خلق کنند، اما نبود امکانات کافی و سکونت در محله های محروم باعث شده تا هنر آنها  مهجور باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در این بین ایجاد فضایی در محله های برخوردار پایتخت برای نمایش آثار هنرمندان آنهم نه تنها برای هنرمندان ساکن همان منطقه بلکه در سطحی کلان و فرا منطقه ای می تواند علاوه بر استعداد یابی، فرصت های شغلی بسیاری را هم برای این قشر از افراد جامعه فراهم کند. اجرای متفاوت طرح شادستان در بوستان پر مخاطب ملت باعث شده تا همه هنرمندان بتوانند از این فضا برای ارائه آثار خود استفاده کنند و به قولی خودشان را در برابر طیف گسترده ای از مردم محک بزنند. «کاظم کمالی نسب» معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 3 از رویکرد جدید شهرداری در برگزاری مراسم عمومی به ایسکانیوز می گوید.

درباره اجرای طرح شادستان در پارک ملت و گذر هنر توضیح دهید. این طرح در کدام زمینه های هنری نظر مخاطبان را به خود جلب می کند و آیا طرح موفقی بوده است؟

2 تا 18 شهریور نوبت اجرای برنامه های طرح شادستان در بوستان ملت است اما زودتر از این تاریخ استعداد های هنری که می تواند مخاطب را سرگرم کند را شناسایی کرده ایم و در مجموع از ظرفیت های مردم برای مردم استفاده می کنیم. «گذر هنر» عنوان برنامه ای است که برای هنرمندانی در نظر گرفته شده است که در زمینه هنرهای تجسمی و صنایع دستی فعال هستند و نه تنها مردم از نزدیک با نحوه تولید آثار آنها آشنا می شوند بلکه آثارشان را به نمایش گذاشته وعرضه هم می کنند. مردم ارتباطی خوبی با هنرمندان برقرار کرده اند . به ویژه آنهایی که بار اولشان است که نمایش یا موسیقی اجرا می کنند. به جای اینکه از گروه های حرفه ای را دعوت و هزینه کنیم از ظرفیت های هنرمندان مردمی و گمنام به نفع مردم بهره برده ایم. در این برنامه سعی کردیم تا با هنرمندان مبتدی و نیمه حرفه ای تعامل برقرار کنیم و در این رابطه ارتباط بیشتری با مردم برای شناسایی هنرمندان داشته ایم و در عین حال صرفه جویی قابل توجهی در برگزاری مراسم انجام داده ایم که همه این موارد به نوبه خود علاوه بر مردم به نفع مدیریت شهری است.

شناسایی هنرمندان به چه شکلی صورت گرفت ؟

بسیاری از این هنرمندان با سراهای محله و مجموعه های فرهنگی و هنری در ارتباط بودند و به دلیل اینکه هنرمندان بسیاری تمایل به شرکت در این برنامه را دارند به شکل دوره ای از ظرفیت های آنها استفاده می کنیم.

هنرمندان بی نام و نشانی در محله های محروم زندگی می کنند که امکان نمایش آثارشان را در گالری های ندارند یا فضاهای هنری و فرهنگی محل سکونتشان آنقدر کم است که نمی توانند در زمینه های هنری رشد کنند. آیا در بوستان ملت برای این افراد هم فضایی را در نظر گرفته اید ؟

محدودیت نداریم که هنرمندان برای کدام نقطه از شهر هستند. حتی برای گروه های تئاتر و موسیقی که در محله ها فعالیت می کنند هم این فضا را در نظر گرفته ایم تا هر شب برنامه اجرا کنن یا حتی برای افرادی که در موسسات تمرین می کنند هم این فرصت را ایجاد کرده ایم تا علاوه بر اینکه خودشان را امتحان می کنند که در چه سطحی هستند، اعتماد به نفس اجرای برنامه های زنده برای جمع کثیری از شهروندان را هم به دست بیاورند و هم مردم با گروه های مختلف هنری آشنا شوند. آنها هر شب از ساعت 18 تا 22 اجرای زنده دارند.

آیا در زمینه ورزش بانوان افزایش سرانه های ورزشی را در نظر گرفته اید ؟

افتتاح مجموعه ورزشی و استخر روباز بوستان بهشت مادران بعد از 3 سال با استقبال شهروندان رو به رو شد. این استخر در مساحتی بیش از 1000 متر مربع ساخته شده که دارای سازه LSF، کف و بدنه سرامیک، نمای کامپوزیت و شامل سالن بدنسازی، سونا وجکوزی است و بانوان می توانند علاوه بر استفاده از امکانات بوستان، کودکان خود را هم برای نگهداری و آموزش به خانه اسباب بازی این مجموعه ورزشی بسپارند.

اکرم فراهانی

انتهای پیام/

کد خبر: 964520

وب گردی

وب گردی