دکتر اسکندری: رسانه باید صدای آشنای مردم باشد

جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه های دانشگاه آزاد و سایر رسانه های ارتباط جمعی با حضور در مناطق محروم، جشن روز خبرنگار را در کنار آن ها برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم روز خبرنگار با حضور رئیس مرکز چاپ و انتشارات و سرپرست امور رسانه های دانشگاه آزاد، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران رسانه های دانشگاه آزاد و جمعی از خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی در دانشگاه آزاد شرق تهران در حال برگزاری است.

پس از این مراسم افراد حاضر به همراه برخی از اعضای قرارگاه خیریه امام رضا(ع) در مناطق محروم قیامدشت حاضر شده و بسته های مواد غذایی را در اختیار خانواده های نیازمند قرار داده تا جشن روز خبرنگار را با آن ها سهیم باشند.

در ابتدای این مراسم دکتر صالح اسکندری رئیس مرکز چاپ و انتشارات و سرپرست رسانه های دانشگاه آزاد در دانشگاه آزاد تهران شرق گفت: صمیمانه به خانواده ی بزرگ رسانه و همکاران ارجمند در مطبوعات و خبرگزاری ها تبریک عرض می کنم.

او با گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار افزود: در روز خبرنگار نهادهای مختلف از خبرنگاران تجلیل می کنند اما یکی از بیاد ماندنی ترین جشن های روز خبرنگار امروز است که قصد داریم جشن روز خبرنگار را در کنار هموطنان محروم برگزار کنیم که من در سابقه ی ۱۷ سال خدمت در عرصه رسانه هیچوقت یاد ندارم که جشنی به این سبک برگزار شود.

اسکندری ادامه داد: همواره این دغدغه وجود دارد که رسانه ها با دغدغه اصلی مردم بیگانه هستند که متاسفانه در دوران کنونی مطبوعات فضایی را برای بازتاب اخبار روشنفکرانه به وجود آوردند در حالی که در نظام مردم سالاری دینی رسانه باید با صدای مردم آشنا و صدای آشنای مردم باشد.

سرپرست رسانه های دانشگاه آزاد با بیان اینکه امروز جشن روز خبرنگار را با محرومین سهیم می شویم، خاطر نشان کرد: جامعه رسانه ای کشور از مشکلات مردم جدا نیستند و مشکلات را جامعه ی رسانه ای درک می کنند و در همین راستا باید صدای مردم را به گوش مسولان برسانند البته در این راه قرار نیست دستاوردهای ۴۰ ساله ی انقلاب را نادیده بگیریم.

اسکندری تصریح کرد: یکی از اهداف این برنامه نزدیکی رسانه ها با مشکلات مردم است هم چنین قصد داریم که روح همدلی و تعاون را در جامعه گسترش دهیم‌.

او گفت: ما رسانه ها پیش قراولان مردمی هستیم که امروز به خاطر خباثت دیگر کشورها، دچار مشکلات اقتصادی شده اند و قائل به این موضوع هستیم که با مدیریت صحیح می توان این مشکلات را حل کرد همان طور که در ۸ سال دفاع مقدس با وجود شرایط بدتر، مردم توانستند بر مشکلات فایق آیند.

رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد افزود: امروز ما رسانه ها جمع شدیم چون دغدغه ی انقلاب اسلامی را داریم و انقلاب ما به چهل سالگی و دوران بلوغ خود رسیده است پس نباید با دیدن مناطق محروم روحیه ی خود و مردم را تضعیف کنیم یا با سیاه نمایی مشکلات را بزرگ نشان دهیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 964541

وب گردی

وب گردی