امروز؛ آخرین مهلت  ثبت نام دوره های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز سنجش دانشگاه آزاد امروز را آخرین مهلت ویرایش و ثبت نام دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد یک بار در سال و معمولا برای پذیرش مهرماه صورت می گیرد. امسال برخلاف سال گذشته ثبت نام این مرحله هم زمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد صورت نگرفته و زمان ثبت نام از روز پنج شنبه 11 مرداد ماه لغایت چهارشنبه 17 مرداد ماه تعیین شد .

این مهلت تا روز جمعه 19 مردادماه تمدید شد. از این رو کلیه متقاضیان واجد شرایط می بایست در بازه زمانی تعیین شده به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 ( سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ) به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و برای ثبت نام اقدام نمایند .

داوطلبان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 مستلزم پرداخت هزینه ای معادل هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 می باشند. این داوطلبان پس از پرداخت هزینه مذکور و دریافت کارت اعتباری می بایست فرم ثبت نام را که شامل اطلاعات فردی و اطلاعات آزمونی می باشد تکمیل نمایند. در این مرحله، متقاضیان مجازند 100 رشته محل مورد علاقه خود را در فرم ثبت نام درج نمایند .

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

با توجه به این که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، مختص استعدادهای درخشان و فارغ التحصیلان برتر مقطع کارشناسی می باشد، ضوابطی برای پذیرش این دسته از داوطلبان در نظر گرفته شده و تحت عنوان شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در اختیار داوطلبان قرار گرفته است. برخی از این شرایط به شرح زیر است:

1 – حداقل معدل لازم برای واجدین شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای رشته های علوم انسانی 17 و برای رشته های غیر علوم انسانی 16 می باشد که بر اساس ظرفیت 10 درصدی هر یک از رشته محل های انتخابی گزینش خواهند شد.
2 – پذیرش فارغ التحصیلان واجد شرایط در هر سال تحصیلی تنها برای یک بار و فقط در همان سال امکان پذیر است.
3 – رشته محل های انتخابی داوطلبان می بایست هم نام و متناجس با رشته تحصیلی کارشناسی آن ها باشد.
4 – تعداد نیمسال های تحصیلی فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته از 8 سال بیش تر نشود.
5 – تعداد نیمسال های تحصیلی فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته از 4 سال بیش تر نشود.
( ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شوند )
6 – دانشجویانی که طول مدت تحصیل شان به دلایلی خارج از اختیارات خود ( بیماری ، ماموریت والدین یا همسر ، ازدواج ، طلاق ، زایمان ) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور شود در صورت تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.
7 – فارغ التحصیلان برخی رشته های کارشناسی ناپیوسته که بر اساس سر فصل مصوب ، طول مدت تحصیل شان حداقل 5 نیمسال تعریف شده باشد می توانند از مزایای این آیین نامه برخوردار شوند.
8 – دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده باشند ، شامل پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نمی شوند .
9 – امتیاز پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تنها مختص فارغ التحصیلان ممتاز و واجد شرایط این دانشگاه بوده و فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها مجاز به ثبت نام نمی باشند.
10 – متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد باید رشته ای متجانس و هم نام با رشته فارغ التحصیلی کارشناسی خود را انتخاب نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964588

وب گردی

وب گردی