باید با شناسایی دقیق و توقیف اموال قاچاقچیان سرچشمه فساد را خشکاند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: باید با شناسایی دقیق و توقیف اموال قاچاقچیان سرچشمه فساد را خشکاند و زمینه تکرار جرم را از آنان گرفت.

به گزارش ایسکانیوز علی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در دوره آموزشی بهینه سازی روش‌های شناسایی اموال با هدف ضربه اقتصادی به قاچاقچیان مواد مخدر در جمع دادستان‌های سراسر استان یزد و قضات و مسئولان مرتبط با پرونده‌های مواد مخدر، گفت: باید با شناسایی دقیق و توقیف اموال قاچاقچیان سرچشمه فساد را خشکاند و زمینه تکرار جرم را از آنان گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد افزود: چرخه اقتصادی و گردش مالی قاچاق مواد مخدر در دنیا یک گردش عظیم مالی است که اگر نتوان به دقت منابع اقتصادی قاچاقچیان را شناسایی و ضبط کرد، مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر چندان اثر گذار واقع نخواهد شد.

شمس تصریح کرد: این نشست با هدف تحقق وحدت رویه، دسترسی به راهکار‌های قانوی اثر گذار و استفاده از تجربیات مشترک تشکیل شده است تا بتوان به این هدف مهم رسید.

این مقام قضایی شناسایی اموال ناشی از جرم قاچاقچیان مواد مخدر را مکمل رسیدگی‌های قضایی دانست و گفت: بحث شناسایی و توقیف و ضبط اموال قاچاقچیان مواد مخدر بحثی بوده که مغفول مانده و با اجرای این اصل بدون تردید برخورد‌های قضایی و احکام قاطع قانونی در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق بازدارنده‌تر خواهد شد و از تکرار جرم توسط مجرمین خواهد کاست.

گفتنی است جلسه آموزشی بهینه سازی روش‌های شناسایی اموال با هدف ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر و با حضور سعید عمرانی، معاون دادستان کل کشور، نادعلی امّی، مدیر کل قضایی و دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و اسدا... هادی نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در محل دادگستری کل استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964598

وب گردی

وب گردی