اعلام آمادگی وزیر علوم برای حضور در اردوهای جهادی

منصور غلامی وزیر علوم اعلام کرد: برای حضور در اردوهای جهادی آماده‌ام.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: برای حضور در اردوهای جهادی آماده‌ام.

وی در این پست آورده است:‌ از دانشجویان جهادگر متشکرم، زمانی که در جهاد سازندگی بودم لذت کار در اردوهای جهادی مناطق محروم را چشیده‌ام. در حال حاضر نیز دوست دارم دوباره در این مناطق کار کنم.

گفتنی است، مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است. آغاز این سازندگی، ساختن خود می‌باشد. به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است. این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند. در طی این سفر، تذکر و همیاری به یکدیگر در پیمودن پلکان رشد و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی محیط نیز حاصل می‌آید. در کنار این مزایا، رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است. یکی دیگر از اهداف جهادی نیز سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه است. در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد، می کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964607

وب گردی

وب گردی