تلخی افزایش قیمت، به قند و شکر رسید

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تصفیه کنندگان شکر گفت: قیمت شکر و قند تا چند وقت آینده گران تر مى شود؛ اما به دلیل نوسانات موجود میزان دقیق افزایش قیمت قابل پیش بینى نیست.

غلامحسین بهمنى، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تصفیه کنندگان شکر در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز به صحبت هاى انجام شده مبنى بر اینکه قیمت شکر تا هشت هزار تومان افزایش یافته است، اشاره کرد و گفت: صحبت هایى که امروز مطرح شده درخصوص اینکه قیمت شکر به هشت هزار تومان رسیده، شایعه است و به هیچ عنوان چنین چیزى با واقعیت همراه نیست.

او در ادامه بیان کرد: نرخ مصوب شکر در حال حاضر دو هزار و ٧٢٢ تومان است که به طور معمول هر روز در بورس عرضه و با قیمت دو هزار و ٧٨٥ تومان به فروش مى رسد.

بهمنى به قیمت شکر در بازار تاکید کرد و افزود: قیمت شکر در بازار آزاد که کارخانه دار به بنکدار مى دهد ٣ هزار تا سه هزار و ١٠٠ تومان است؛ اما وقتى به دست مصرف کننده مى رسد به قیمت حدود چهار هزار تومان مى رسد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تصفیه کنندگان شکر با بیان اینکه قیمت شکر حدود ٢٠ روز است که با افزایش همراه شده است، گفت: قیمت شکر به تازگى به نرخ چهار هزار تومان رسیده است، تا یک مدت به چهار هزار و ٤٠٠ تومان هم رسیده بود اما مجددا کاهش پیدا کرد و اکنون قیمتى که به دست مردم مى رسد بین سه هزار و ٧٠٠ تومان تا چهار هزار تومان است.

او اظهار داشت: شکر خام در زمره کالاهاى اساسى قرار دارد به همین دلیل ارز دولتى به آن تعلق مى گیرد زیرا تولید داخلى حدود ٧٠ درصد نیاز را تامین مى کند و مازاد آن باید از طریق واردات در اختیار بازار قرار گیرد.

به گفته بهمنى، در سال جارى واردات چندانى صورت نگرفت و تقریبا به صورت بازرگانى دولتى مقدارى شکر به کشور وارد شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تصفیه کنندگان شکر با تاکید بر اینکه قیمت شکر و قند تا چند وقت آینده گران تر مى شود، گفت: به دلیل نوسانات موجود قیمت دقیق قند و شکر که قرار است با افزایش همراه شود قابل پیش بینى نیست اما به نظر مى رسد قیمت عمده فروشى به سه هزار و ٧٠٠ تومان تا ٤ هزار تومان برسد که با ١٥ درصد افزایش به دست مصرف کنندگان خرده فروش خواهد رسید.

او در پایان به قیمت قند که قرار است به همراه شکر روند صعودى را در پیش گیرد اشاره و بیان کرد: قیمت قند تابع نرخ شکر است و به هر میزان که قیمت شکر افزایش یابد، قیمت قند ٤٠٠ تا ٥٠٠ تومان گران تر است اما در حال حاضر قیمت عمده فروشى قند سه هزار و ٧٠٠ تومان و خرده فروشى هم چهار هزار و ٢٠٠ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 964634

وب گردی

وب گردی