قصه پر غصه راهپیمایی بازگشت

ساکنین نوار غزه هر جمعه دست به برگزاری راهپیمایی بازگشت می زنند که جمعه گذشته بیستمین هفته آن با شهادت 2 فلسطینی در عین سکوت جوامع بین المللی پشت سر گذاشته شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مردم نوار غزه طی بیستمین هفته متوالی دست به برگزاری راهپیمایی بازگشت زدند که طی آن، نظامیان رژیم صهیونیستی 2 تن از آنان را شهید و 300 نفر را زخمی کردند.
راهپیمایی روز گذشته «جمعه آزادی و زندگی» نامگذاری شده بود.

در سال 1948 مانند تاسیس جعلی رژیم صهیونیستی، قوانین جعلی دیگری تصویب شد که یکی از آن ها حق بازگشت را به تمامی یهودیان دنیا می داد. طبق این قانون به این افراد شناسنامه اسرائیلی داده می شد. حقی که از فلسطینیانی که خود مالک آن سرزمین ها بودند، صلب شده بود.

ساکنین نوار غزه از سی ام ماه مارس دست به برگزاری راهپیمایی هایی با همان عنوان «بازگشت» می زنند؛ اما این بار این بازگشت به حق و در مورد رسیدن به سرزمین مادری مردمی مظلوم است.

رژیم صهیونیستی که همواره نگران تفاوت جمعیتی که بین یهود و فلطسینی ها وجود دارد، بوده است به کشت و کشتار و اخراج بسیاری از این مردم از فلسطین دست زده که این امر نه تنها مردم فلسطین را از پای ننشانده، بلکه باعث به وجود آمدن عزمی پولادین برای بازگشت به سرزمین هایشان شده است.

طی راهپیمایی های روز جمعه تاکنون حداقل 159 فلسطینی کشته و 16 هزار تن زخمی شده اند. این درحالیست که جامعه جهانی و سازمان ملل دست به اقدامی جدی برای جلوگیری از این جنایت نزده اند.

در این میان اتحادیه اروپا اعلام کرده که خشونت های اخیر باعث به وجود آمدن درگیری های بیشتر می شود و ضروریست تا برای کاهش تلفات غیرنظامیان، تنش ها کم شود.

نیروهای رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته نیز حداقل سه نفر را در غزه کشتند که در بین این افراد یک زن 23 ساله که تقریبا نه ماه باردار بود به همراه دختر 18 ماهه اش نیز دیده می شدند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیشتر هشدار داد، خون کودکان فلسطینی که در مرز غزه با موشک رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، به هدر نخواهد رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 964637

وب گردی

وب گردی