لزوم برنامه‌ریزی‌های جامع و تاثیرگذار در موضوع سیلاب / گفتمان اصلی ما موضوع سازگاری با کم‌آبی است

وزیر نیرو بر لزوم برنامه‌ریزی‌های جامع و تاثیرگذار در موضوع سیلاب و مهندسی آن در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز (شنبه بیستم مرادماه) طی سخنانی در ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب ، با بیان اینکه موضوع سیلاب یکی از برنامه‌های مهم و مورد توجه وزارت نیرو است، گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی حکایت از اهمیت موضوع سیلاب در شرایط کنونی کشور دارد و بایستی برنامه‌ریزی‌های جامع و تاثیرگذار در این باره اتخاذ شود.

او افزود: چه در موضوع سیلاب و چه در زمینه‌های دیگر که با آب مرتبط است، وزارت نیرو نقش کلیدی و هماهنگ کننده با دستگاه‌های مختلف را دارد که باید این هماهنگی به شکل منظم و متداول صورت پذیرد.

اردکانیان به نقش سازمان هواشناسی و ارائه آمار و اطلاعات پایه این سازمان در آب و هوا اشاره داشت و گفت: این آمار نقش تعیین‌کننده‌ای در مدیریت آب کشور و در ادامه آن مدیریت سیلاب خواهند داشت.

او افزود: در حال حاضر کشور ما یکی از خشک‌ترین سال‌ها را نسبت به ادوار گذشته تجربه خواهد کرد که موضوع سازگاری با کم آبی می تواند ما را از این وضعیت فعلی دور کند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی وزارت نیرو موضوع سازگاری با کم آبی است، اظهار داشت: در اسفندماه گذشته هیات وزیران نسبت به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی اقدام کرد که در این کارگروه 4 وزیر، 2 معاون رئیس جمهوری، کمیته های استانداری و عضویت تعدادی از مدیران سازمان های مربوطه حضور دارند.

اودر ادامه مطالب خود گفت: بحث و گفتمان اصلی ما در این دوره همین موضوع سازگاری با کم آبی است، اگر چه این گفتمان با یک دهه تاخیرشکل گرفته، اما می طلبد هر چه سریعتر همگان به سازگاری با کم آبی توجه ویژه ای داشته باشند.
اردکانیان با بیان اینکه موضوع سازگاری با کم آبی به رسمیت شناختن ماهیت چند انضباطه آب در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو با همکاری سازمان های مرتبط در دولت تصویب نامه ای را برای اجرای این طرح در هیات وزیران تدارک دید که اساس و پایه آن همین ماهیت چند انضباطه آب است.

وزیر نیرو با پرداختن به این مهم که مدیریت صحیح آب یک امر ضروریست، اضافه کرد: توسعه جمعیت و شهر نشینی و تغییر اقلیم باعث شده که پرداختن به مدیریت مصرف به عنوان پیش زمینه مدیریت تقاضا امری ضروری را شکل دهد.

او ادامه داد: حضور دانشگاه ها، مراکزپژوهشی تحقیقاتی و همکاری موثر آنها در زمینه مدیریت مصرف یک ضرورت است و ما نیازمند همکاری بیشتر آنها هستیم و انتظار وزارت نیرو از سازمان‌ها و نهادهای دولتی این است که نقش پررنگ‌تری را در این مهم ایفا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964667

وب گردی

وب گردی