رضا انصاری: دولت تمایلی به تغییرات در کابینه ندارد/ «واعظی» بر تصمیمات روحانی اثر می گذارد

عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در حال حاضر حلقه ای در اطراف رئیس جمهور وجود دارد که افراد حاضر در آن حلقه بر افکار رئیس جمهور اثر گذار هستند.

رضا انصاری عضو حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به موضوع تغییر تیم اقتصادی در کابینه اظهار داشت: دولت تمایلی به تغییرات در کابینه ندارد؛ این که دلایل اصلی آن چیست را باید از خود دولت پرسید.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکنون دو بار و به شکل رسمی از رئیس جمهور در خواست کرده اند که تغییرات در کابینه را اعمال کند که اگر این تغییرات انجام نشود، مجلس شورای اسلامی حق این را دارد تصمیمی را که به نفع منافع ملی باشد اتخاذ کند.

انصاری ادامه داد: ضمن این که مجلس شورای اسلامی باید با دولت تعامل داشته باشد و برای غلبه بر مشکلات کشور پشتیبان دولت باشد، اعتقاد راسخی در مجلس وجود دارد اما آنچه واضح است که تیم فعلی اقتصادی دولت، آن کارآمدی لازم را برای عبور از چالش هایی که در کشور به وجود آمده است ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت برای برای عدم تغییرات در تیم اقتصادی خود صلاح‌دید های خاصی را مد نظر دارد یا خیر گفت:کابینه دولت دوازدهم کمتر از یک سال است که تشکیل شده است از همین روی این طبیعی است که در برابر تغییرات در کابینه مقاومت کند در واقع رئیس جمهور می خواهد این را بگوید که تمامی انتخاب های من تا این لحظه درست بوده است.

انصاری با بیان این که ریشه مقاومت رئیس جمهور در برابر تغییرات در کابینه نشات گرفته از مشاوران وی است تصریح کرد: در حال حاضر حلقه ای در اطراف رئیس جمهور وجود دارد که افراد حاضر در آن حلقه بر افکار رئیس جمهور اثر گذار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محمود واعظی جزو این افراد است یا خیر اذعان داشت: بله طبیعی است که افرادی مانند آقای واعظی می توانند بر افکار و تصمیمات رئیس جمهور اثر گذار باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964673

وب گردی

وب گردی