مدیریت دانش برای دانش آموزان مدارس منتشر شد

کتاب «مدیریت دانش برای دانش آموزان مدارس» نوشته اریک چنگ و ترجمه پریوش محمدی قشلاق و شهرام جعفردوست توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، در این کتاب به دانش مانند سرمایه ای حائز اهمیت توجه می شود که برای حمایت و توسعه پایدار مدارس مورد نیاز است. مدیریت دانش در مدرسه مجموعه ای از فعالیت های سازمانی نسبتا جدید است که از دانش به عنوان منبعی مهم در جهت بهبود مسائلی از قبیل رفتارهای سازمانی، تصمیمات، یادگیری دانش آموزان، فرآیندهای تدریس و روابط دانشگاهی قلمداد می شود که با بهبود این مسائل مدارس قادر به عملکرد بهتری خواهد بود.

این کتاب در هفت فصل گردآوری و تدوین شده است . در فصل اول به چالش های پیش روی مدارس در رابطه با اصلاحات ناشی از آموزش و برنامه تحصیلی می پردازد. فصل دوم با جدیت به مفاهیم اساسی، تئوری ها و روش های مربوط به مدیریت دانش پرداخته و امکان اجرای مدیریت دانش را در مدارس مورد بحث قرار می دهد.

فصل سوم به نقش فرهنگ در توسعه تبادل دانش و فرآیندهای تغییر فرهنگی می پردازد، فصل چهارم کاربرد توسعه انجمن های تخصص COPS به عنوان استراتژی مدیریت دانش برای اداره دانش آموزشی در مدارس را مورد بحث قرار داده است .

فصل پنجم به ارتقای دانش معلمان، فصل ششم به نهادینه کردن سیستم مدیریت دانش در مدارس و دست آخر فصل هفتم به ارائه الگوی اصولی برای مدیریت دانش برای توسعه مدارس می پردازد و به 4 عامل فرهنگ تبادل دانش، برنامه ریزی استراتژیک، پشتیبانی از IT و دیدگاه مدیریت دانش در مدل رگرسیون تاکید دارد.

کتاب مدیریت دانش برای دانش آموزان مدارس نوشته اریک چنگ و ترجمه پریوش محمدی قشلاق و شهرام جعفردوست در 144 صفحه، شمارگان هزار نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام//

کد خبر: 964733

وب گردی

وب گردی