آغاز طرح سیار ویزیت رایگان بیمارستان شهیدستاری قرچک

رئیس بیمارستان شهید ستاری شهرستان قرچک از آغاز طرح سیار ویزیت رایگان این مرکزبهداشتی و درمانی در مناطق محروم و روستایی شهرستان خبر داد و گفت: در مرحله اول این طرح که برای نخستین بارانجام گرفت بیش از 400نفرمعاینه وویزیت و خدمات پزشکی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز دکتر جمالی با اشاره به اهداف مهم این طرح گفت: برای نخستین بار و با هدف توسعه وارتقای سلامت ملی و در راستای محرومیت زدایی و از طرفی سیاستگذاری های انجام گرفته ، ارائه خدمات پزشکی توسط اکیپ و تیم پزشکی سیار در مناطق محروم و روستایی شهرستان آغاز شد.
وی انجام ویزیت، تشکیل پرونده، انجام سونوگرافی، آزمایشات مختلف، خدمات پزشکی با حضور متخصصان جراحی، زنان و زایمان،اطفال، پزشک عمومی، متخصص داخلی، انجام نوار قلب، رادیو گرافی، پزشک عمومی، کنترل قند خون، ارائه کل نسخه های دارویی و.. را از جمله خدمات بیمارستان شهید ستاری قرچک در مراجعه حضور کادر سیار این بیمارستان به اهالی این شهرستان اعلام کرد.

از خدمات مرکز ویزیت، تشکیل پرونده، انجام سونوگرافی، آزمایشات مختلف، خدمات پزشکی با حضور متخصصان جراحی، زنان و زایمان،اطفال، پزشک عمومی، متخصص داخلی، انجام نوار قلب، رادیو گرافی، پزشک عمومی، کنترل قند خون، ارائه کل نسخه های دارویی

دکتر جمالی گفت: این طرح در مرحله اول خود در روستای پوینک شهرستان قرچک انجام و طی دو رزو حدود 300 نفر پس از تریاژ و ارجاع به متخصیص زنان، اطفال، داخلی، عفونی و پزشک عمومی ویزیت و تشکیل پرونده برای ادامه درمان داده شد.
به گفته رئیس بیمارستان شهید ستاری قرچک، همچنین این طرح در سومین روز کاری خود درمحل نماز جمعه قرچک نیز ادامه یافت که به دنبال حدود 100نفر نیزازخدمات پزشکی فوق بهره مند شدند.
جمالی با اشاره به اینکه اکثربیماران سرپایی مداوا و 10 درصد از افراد برای پیگیری درمان و انجام آزمایشات تکمیلی به بیمارستان ارجاع داده شدند، گفت: تمامی تلاش ما این است که مناطق محروم و کم برخوردار بنا بر هر دلیلی که امکان مراجعه حضوری به بیمارستان را درمحل توسط کادر پزشکی بیمارستان تحت مراقبت و درمان پزشکی قرار گیرند.
وی کادر و تیم پزشکی را بیمارستان سیار را حدود 10نفرشامل پزشک، پرستار، داروخانه و تجهیزات کامل پزشکی برشمرد.
رئیس بیمارستان شهید ستاری قرچک با تاکید براینکه تمامی نسخه های دارویی کلیه بیماران آماده ورایگان تحویل همگان شد، گفت: هدف نهایی ما این است تا با هماهنگی و همکاری شرکت نسیم سلامت خاتم در مسیر توسعه و ارتقای سلامت ملی شهروندان و هم وظنان عزیز میهن اسلامی ایران گامهای موثری در جهت ارائه خدمات مراقبتی و پیشگیرانه برداریم.
جمالی با اشاره به اینکه این طرح مرحله نخستین خود را آغاز کرد تاکید کرد: که طی روزها و هفته های آینده این طرح با قوت و جدیت هرچه تمام تر و با امکانات بیشتر در دیگر مناطق محروم و روستای حومه شهرستان قرچک ادامه خواهد یافت.
رئیس بیمارستان شهید ستاری قرچک با تشریح روند فعالیت این بیمارستان که طی هفته های گذشته با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شده گفت: هم اکنون این بیمارستان بصورت شبانه روزی و بدون تعطیلی و هیچگونه وقفه با جدیت هرچه تمام درحال ارائه خدمات درمانی به هموطنان عزیزاست و مصمم هستیم که خدمات خود را در حوزه ها و عرصه ها یمختلف درمانی برای افزایش رفاه حال شهروندان افزایش دهیم از ارائه هرگونه خدمات شایسته و بایسته به مردم دریغ نخواهیم کرد.

طی دو رزو حدود 300 نفر پس از تریاژ و ارجاع به متخصیص زنان، اطفال، داخلی، عفونی و پزشک عمومی ویزیت و تشکیل پرونده برای ادامه درمان داده شد


درزیربنایی به مساحت ۸۳۰۰ مترمربع و در۴ طبقه بنا شده است و شامل کلینیک‌های تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان، پد بالگرد امدادی هوایی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه، CCU، NICU، ICU و دارای ۴ اتاق عمل و بخش‌های جراحی و بستری داخلی، دیالیز، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، اورژانس و ... است. همچنین در آینده امکان توسعه‌ این بیمارستان ۹۶تختخوابی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964749

وب گردی

وب گردی