بررسی چالش های پیش روی جوانان در جهان

12 آگوست هر سال در جهان به نام روز جوانان شناخته می شود که یک روز اختصاص یافته به شناخت مسائل فرهنگی و حقوقی مربوط به جوانان است. به بهانه این روز به بررسی چالش هایی که در سطح جهان در مورد جوانان وجود دارد، می پردازیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روز جهانی جوانان معمولا فرصتی برای بررسی های چالش هایی که نسل های جوان با آن روبرو هستند است، تا بتوان برای این قشر تاثیرگذار در اجتماع آینده ای روشن و امیدوارانه را رقم زد.

44 درصد از افراد غیر سفیدپوستی که در آمریکا هستند، بعد از سال 2000 به جوانی رسیده اند. این افراد بیش از 75 میلیون، تقریبا یک چهارم جمعیت کل ایالات متحده را تشکیل می دهند و بزرگ‌ترین نسل آمریکا به حساب می آیند.

ویلیام فرای، از محققین اندیشکده بروکینگز در تحقیقات خود، بررسی کرد که این افراد از نسل های پیشین خود در ویژگی هایی مانند تحصیلات، مالکیت خانه، فقر و وضعیت تاهل پیشی گرفته و متفاوت شده اند.

بیکاری جوانان بحرانی فراگیر برای شهرهای جهان است

انتظار می رود جمعیت کل کشور های کم درآمد تا سال 2050 دو برابر شود و در نتیجه جمعیت جوانان بیکاری که در مناطق شهری ساکن هستند بالا می رود. این مساله می تواند در شهرهای بزرگ منجر به شیوع خشونت شود، مگر این که دولت ها و بخش های خصوصی بتوانند راه های اشتغال جوانان را شناسایی و به آنها کمک کنند.

محروم سازی جوانان را بی ثبات کرده است

در اردن، بیش از 70 درصد از 6.5 میلیون نفر مردم، زیر سن 30 سال هستند؛ اما به رغم تعداد آن ها، جوانان اردنی، به خصوص زنان، از زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دور نگه داشته شده اند که این امر موجب رشد بی تفاوتی و حتی رادیکالیزه شدن گشته است. «بورلی میلتون ادواردز» در مقاله ای که برای مرکز بروکینگز در دوحه نوشته، از دولت اردن خواست تا برای جلوگیری از فرسایش ثبات، انسجام و انعطاف جوانان را تقویت کند.

نیروی کار جوان به سیستم های آموزش عالی نیاز دارد

آفریقا تا سال 2050 دارای یک میلیارد جوان خواهد بود و امروزه میلیون ها نفر در این قاره برای تکمیل مدرسه و دستیابی به مهارت های اساسی تلاش می کنند. بنابراین، سیستم های آموزش و پرورش در آفریقا باید به سرعت از طریق رویکردهای نوآورانه، جوانان را با مهارت هایی که نیاز به موفقیت در اقتصاد مدرن دارند، آشنا کنند.

زمان آن است که روی جوانان سرمایه گذاری شود

اروپا نیز با تغییرات جمعیتی مواجه است که نیازمند سرمایه گذاری بسیار بیشتری در مورد جوانان است.

امید به زندگی در میان جوانان تا سال 2070 به 7 یا 8 سال افزایش می یابد؛ بنابراین کشورهای اروپایی باید بار اقتصادی و مالی افزایش طول عمر را از بین ببرند و جوانان، امروزه باید به اندازه کافی از طریق فرصت های آموزشی و اقتصادی مورد نیاز برای رشد و رفاه حمایت شوند.

شکاف تحصیلی در جهان باید از بین رود

دسترسی به مدارس ابتدایی نسبت به 200 سال گذشته به شدت افزایش یافته و در حال حاضر نیاز 90 درصد کودکان مدرسه ای جهان را برآورد می کند؛ اما تخمین زده می شود که دانش آموزان کشورهای در حال توسعه در 100سال آینده بتوانند به سطح تحصیلات دانشجویان کشورهای ثروتمند دسترسی پیدا کنند.

مدیر مرکز آموزش جهانی در بروکینگز، اعلام کرد که سیستم های آموزشی باید برای از بین بردن این شکاف، پیشروی و رشد سرعت تغییر در مدارس را بالا ببرند.

مبارزه جوانان برای فرار از چرخه خشونت

هر دو هفته یک کودک به دنبال خشونت های مربوط به اسلحه در آمریکا کشته می شود. «آرن دانکن» وزیر آموزش و پرورش پیشین ایالات متحده در دولت اوباما و یکی از محققین بروکینگز اخیرا با چهار ساکن شهر شیکاگو در مورد خشونت های اسلحه که جوامعشان را فرا گرفته، صحبت کرد و این مردان جوان از سختی هایی که برای مبارزه با عدم شرکت در خشوت ها کشیده اند، مدرسه را به پایان رسانده و شغل یافته اند، گفتند. این افراد افزودند که به همین دلیل در حال تلاش برای کمک به دیگر جوانان در معرض خطر هستند.

40 درصد از جوانان آمریکایی به مدرسه نرفته و دارای مدرک دانشگاهی نیستند

در ایالات متحده، بخش بزرگی از افراد 18 تا 24 ساله، دیپلم دبیرستان یا کمتر دارند، بنابراین در معرض خطر ابتلا به بیکاری و یا عدم داشتن کار هستند.

تاثیر این جوانان در انتخابات آینده

نارضایتی جمعیت جوان ایالات متحده از تیراندازی هایی مانند پارکلند و عدم توجه کنگره به قوانین حمل سلاح، می تواند روی رای های آینده دموکرات ها تاثیر گذارد. به رغم شرکت کم جوانان در انتخابات، علاقه آنان به سیاست در حال افزایش است. تحقیقات بروکینگز نشان می دهد که جنبش کنترل اسلحه، تحت رهبری جوانان می تواند تاثیر قابل توجهی در سطح رأی دهندگان داشته باشد. پس از کاهش مشارکت رای دهی در سال 2010 و 2014، این میزان در انتخابات ایالت ویرجینیا 2017 دو برابر کاهش یافت. اگر این اتفاق در سطح ملی رخ دهد، می تواند در انتخابات آینده نزدیک آمریکا تفاوت ایجاد کند و قطعا قانونگذاران را متوجه خواهد کرد که جوانان از تصمیمات سیاسی فعلی راضی نیستند.

کد خبر: 964813

وب گردی

وب گردی