طغیان  دوباره کوکلاس کلان ها

با گذشت یک سال از ناآرامی های تبعیض نژادی در آمریکا، گویا برای دونالد ترامپ همچنان چیزی تغییر پیدا نکرده است. وی در این مدت به جای مرهم گذاشتن بر زخم های به جا مانده از داغ های قدیم و جدید نژادپرستی بر مردم کشورش، با رفتار و حمایت های آشکار و پشت پرده خود باعث شد تا تنها هیزم بیشتری به این آتش فروزان ریخته شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، با گذشت یک سال از تظاهرات تبعیض نژادی در آمریکا، گویا چیزی برای دونالد ترامپ تغییر پیدا نکرده است. وی در این مدت به جای مرهم گذاشتن بر زخم های به جا مانده از نژاد پرستی با رفتار و حمایت های آشکار و پشت پرده خود باعث شد تا تنها هیزم به این آتش فروزان ریخته شود و موجبات ناآرامی ها و تنش های جدید در این کشور فراهم آید. از نمونه های بارز رفتار نژادپرستانه ترامپ می توان به ماجرای بازیکنان بسکتبال آمریکا و همچنین اخراج Omarosa Manigault مسئول سیاه پوست کاخ سفید اشاره کرد.

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا همچنان با ژست های حق به جانب توییتری به دنبال موجه کردن چهره نژادپرست خود است، روز گذشته پلیس آمریکا با صدها تن از افرادی که برای برگزاری مراسم سالگرد خشونت نژادپرستانه شارلوتزویل به خیابان ها آمده بودند، درگیر شد. پلیس ضمن اعلام وضعیت فوق العاده در شهر، خیابان ها را مسدود کرده و صدها نفر از افسران و نیروهایش با تظاهرکنندگان در این شهر درگیر شدند.

از سوی دیگر رئیس جمهوری سفید و موبور ایالات متحده، در توییتر خود بدون اشاره با اقدامات تبعیضی که در سیاست هایش انجام داده، طی توییتی نوشت: «یک سال پیش شورش ها در شارلوتزویل باعث مرگ بی معنی یک نفر شد(!) ما باید به عنوان یک ملت (متحد) باشیم. من انواع نژاد پرستی و اعمال خشونت را محکوم می کنم. صلح برای تمام آمریکایی ها!»

مقامات محلی و دولتی که نگران تظاهرات آخر هفته در این شهر بودند صبح روز شنبه موانع بتونی و حصارهای فلزی را به خیابان ها بردند و با ایجاد دو ایستگاه بازرسی به تفتیش مردم پرداختند.

این اقدامات در آمریکا برای فعالان سیاسی یاد آور خاطرات دردناک سال گذشته است.

معترضین با سر دادن شعارهایی چون «پلیس و کلان‌ همدست هستند» از رفتار پلیس و نژادپرستان انتقاد کردند.

«کلان» اشاره به نام کوکلاکس کلان (Ku Klux Klan) دارد که به شکل کوتاه‌شده‌اش آن را به عنوان (KKK) می شناسند و در مفهوم کلی آن، گروه هایی در آمریکا هستند که به برتری نژاد سفید باور دارند.

در تظاهرات خشونت‌بار سفیدپوستان افراطی که سال گذشته در شارلوتزویل برگزار شد، یکی از ساکنان این شهر جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964826

وب گردی

وب گردی