سردار کمالی: بخشی  از پژوهش های دفاعی سربازان، به عنوان خدمت سربازی تلقی می شود

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: بر اساس طرح سرباز محقق، سربازان با مدرک بالای کارشناسی ارشد می توانند در مسائل دفاعی تحقیق کنند، بخشی از پژوهش های دفاعی آن ها، به عنوان خدمت سربازی تلقی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در نشست خبری افراد فعال در شرکت های دانش بنیان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت سربازی را تحت عنوان قانون نظام وظیفه تعیین کرده است و این اجازه داده شده که در زمان صلح تمهیداتی در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: نیروهای مسلح در زمان صلح و در راستای تولید، بهداشت محرومیت زدایی و غیره می توانند به دولت کمک کنند، همچنین با بیش از ۱۵۰ سازمان همکاری هایی در حوزه خدماتی و آموزش انجام می دهیم.

کمالی افزود: اصل ۱۴۷ قانون اساسی، دستگاه های دولتی را برای تعامل با ستاد کل نیروهای مسلح مجاز کرده است اما تاکنون نیروهای مسلح در شرکت های خصوصی وارد نشده بودند، با توجه به تسهیلات بالای سربازان، به کارگیری این افراد و استفاده بهینه از آن ها ضرورت دارد.

او گفت: در سال های اخیر چند رویکرد جدید وارد خدمت سربازی شد یکی از آن ها کمک کردن به سازمان ها برای تامین نیرو و دیگری ورود نخبگان است. همچنین سومین طرح، بحث سرباز محقق است که سربازان با مدرک بالای کارشناسی ارشد می توانند در مسائل دفاعی تحقیق کنند، بخشی از پژوهش های دفاعی آن ها، به عنوان خدمت سربازی تلقی خواهد شد.

کمالی ادامه داد: بحث شرکت های دانش بنیان در ستادکل مورد بررسی قرار گرفت و تفاهم نامه ای با معاونت علمی امضا شد و تصمیم گرفتیم که در ۳ حوزه با ستادکل نیروهای مسلح همکاری کنیم.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح افزود: سربازان نخبه باید بتوانند علاوه بر مسائل دولتی در بخش های غیر دولتی هم ورود پیدا کنند که فعلا به صورت آزمایشی و با اجازه مقام معظم رهبری، 100 نفر انتخاب شده اند.

او تصریح کرد: دومین مرحله این بود که، سربازان تحصیل کرده ی بدون تخصص در شرکت های دانش بنیان آموزش های تخصصی کسب کنند یعنی سربازان پس از مدت کوتاهی خدمت اولیه، وارد شرکت های دانش بنیان شوند که این کار به شرکت های دانش بنیان کمک می کند از نیروی انسانی استفاده کنند هم چنین توانایی سربازان در مباحث مهارتی بالا می رود و به اشتغال آن ها کمک خواهد کرد که فعلا به صورت آزمایشی 2 هزار نفر در این بخش انتخاب شده اند.

کمالی گفت: سومین محور همکاری ما با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور این است که افراد تحصیل کرده، وارد شرکت های دانش بنیان شوند و به بحث های مهارت آموزی پرسنل شرکت کمک کنند که در این مورد هم 500 نفر انتخاب شده اند.

او افزود: با انجام این طرح ها، هیچ خدشه ای به خدمت سربازی وارد نخواهد شد و هیچ جایگزینی برای خدمت نظام وظیفه در نظر گرفته نشده است حرف هایی که در رسانه ها مطرح می شود، در حد پیشنهاد و ارائه نظرات شخصی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 964829

وب گردی

وب گردی