قطعات خودرو در صدر واردات چهارماه نخست امسال

در چهار ماهه نخست سال‌جاری قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری در صدر فهرست واردات قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از گمرک ایران، بررسی آمار تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد طی چهار ماهه نخست سال‌جاری قطعات خودرو در صدر فهرست اقلام عمده وارداتی به کشور قرار گرفته است، در این مدت ۷۲۶ میلیون دلار قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی با ساخت داخل ۱۴ درصد تا کمتر از ۳۰ درصد به کشورمان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۳.۵۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد، واردات این کالا در مجموع ۴.۷۸ درصد از سهم ارزشی کل واردات کشور را شامل می‌شود.

طی چهار ماهه نخست سال‌جاری قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی با ساخت داخل ۵۰ درصد و بیشتر به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار در ردیف دهم کالاهای عمده وارداتی جای دارد و با کاهش۱۸.۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است.

طی مدت مذکور ۱۳۸ میلیون دلار قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی با ساخت داخل ۳۰ درصد تا کمتر از ۵۰ درصد وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۵۰.۸۹ درصدی آن هستیم. قابل ذکر است که قطعات مذکور در ردیف دوازدهم لیست اقلام وارداتی به کشورمان جای دارد.

رتبه پانزدهم در فهرست اقلام عمده کالاهای وارداتی به قطعات منفصله تراکتور جاده‌ای برای نیمه تریلرها با ساخت داخل ۱۴ تا کمتر از ۲۰ درصد اختصاص دارد به طوری که این کالا طی چهار ماهه نخست سال‌جاری به میزان ۱۱۵ میلیون دلار وارد کشور شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد چشمگیر۱۰۵.۴۲ درصدی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 964836

وب گردی

وب گردی