توده روستا: فیلم‌های  بدون فاکتورهای سینمایی  جایی در جشنواره ندارند

مدیر بخش فیلم کوتاه جشنواره سلامت گفت: فیلمی که فاکتورهای سینمایی را نداشته باشد، نمی‌تواند در جشنواره حضور پیدا کند.

امیر توده‌روستا عضو هیات داوران بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم سلامت در گفت‌و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز با بیان اینکه تمامی فیلم‌ها به لحاظ کیفی نسبت به سال گذشته شرایط بهتری دارند گفت: قرار است اتفاق‌های خوبی در این دوره جشنواره بیفتد.

وی افزود: در پاسخ به این پرسش که بخش فیلم کوتاه جشنواره امسال را در کل چگونه ارزیابی می‌کنید،خاطرنشان کرد: حس می‌کنم در حالت کلی، تمامی فیلم‌ها به نسبت سال گذشته از نظر کیفی و کمی از وضعیت بهتری برخوردار هستند.

توده‌روستا ادامه داد: یک بخشی از این قضیه به پیشرفت تکنولوژی بازمی‌گردد، چون با پیشرفت تکنولوژی که در این عرصه رخ می‌دهد، سبب می‌شود تا فیلم‌ها نیز به نسبت گذشته از لحاظ کیفی بهتر بسته شوند. دلیل دیگر پیشرفت کیفی فیلم‌ها به این بازمی‌گردد که آموزش در این سال‌ها متفاوت شده است و فیلمسازان با آمادگی و شناخت کامل شروع به فعالیت می‌کنند.

مدیر بخش فیلم کوتاه جشنواره سلامت درباره اینکه فکر می‌کنید در فیلم‌های بازمانده از حضور در سومین جشنواره فیلم سلامت چه فاکتورهایی رعایت نشده است، بیان کرد: در نگاه اول برای هیات انتخاب، سینمایی بودن فیلم‌ها مهم است. به همین علت طبیعتا فیلمی که فاکتورهای سینمایی را نداشته باشد، نمی‌تواند در جشنواره حضور پیدا کند. فاکتور دیگر هم به موضوع خود سلامت بازمی‌گردد که اگر از آن هم خالی باشد، مجبور به عبور از آن می‌شویم.

او درباره چهار رکن اصلی سلامت که سلامت روان، جسم، اجتماعی و معنوی باشد و رعایت آن‌ها در فیلم‌ها نیز اظهار داشت: برای هیات انتخاب تمامی رکن‌های سلامت که مورد نظر جشنواره است، مهم قلمداد می‌شود. اما در کل از نظر کارشناسان فیلمی برتر است که تمام رکن‌های اصلی جشنواره را باهم رعایت کرده باشد.

توده‌روستا در پایان و درباره ارزیابی خود از سومین جشنواره ملی سلامت نیز با بیان اینکه قرار است اتفاق‌های خوبی در این جشنواره بیفتد، تصریح کرد: داوری نهایی درباره کیفیت فیلم‌ها را به وقتی می‌سپاریم که نمایش فیلم‌ها به اتمام رسیده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964840

وب گردی

وب گردی