تعطیلی 95 درصد کارخانه های غزه

بیش از 95 درصد کارخانه‌ها و تاسیسات تولیدی در غزه به دلیل تحریم ها و محاصره رژیم صهیونیستی، تعطیل شده اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «علی الحیک» رئیس انجمن بازرگانان فلسطینی گفت که فعالیت ها در بیش از 95 درصد از کارخانه ها و تأسیسات تولیدی نوار غزه، به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی ، متوقف شده است.

الحیک اظهار داشت به دلیل بسته شدن گذرگاه مرزی «کرم ابوسلیم» که واردات و صادرات کالاهای تجاری بین رژیم صهیونیستی و غزه از آنجا انجام می شد، 75 هزار نفر کار خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به تعطیل شدن اکثر کارخانه ها و مراکز تولیدی در غزه هشدار داد: در صورت ادامه وضعیت فعلی، فقر و بیکاری در این منطقه بیش از این افزایش خواهد یافت.

رئیس انجمن بازرگانان فلسطین با تأکید بر این که اقتصاد غزه به دلیل محاصره و تحریم رژیم صهیونیستی به مرحله خطرناکی رسیده، اعلام کرد اگر هیچ راه حل سریعی برای این مساله پیدا نشود، سقوط عمده و جامع در تمام حوزه های زندگی مردم در «نوار غزه» رخ خواهد داد.

الحیک ، اظهار داشت: به دلیل بسته بودن گذرگاه های مرزی و باقی ماندن کالاها در انبارهای اسرائیل، تجار و واردکنندگان فلسطینی میلیون ها دلار ضرر کرده اند. وی پس از این اظهارات، از تمام مقامات خواست تا فشارها بر اسرائیل برای باز کردن گذرگاه های مرزی را افزایش دهند.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، روز 9 ژوئیه اعلام کرد که «کرم ابوسلیم»، تنها گذرگاه مرزی برای ورود کالاهای تجاری به غزه، بسته خواهد شد.

در 17 ژوئیه، این رژیم گذرگاه مرزی «کرم ابوسلیم»، را روی تمامی کالاها به جز دارو و مواد غذایی بست و منطقه ماهیگیری را از 9 مایل به 3 مایل کاهش داد.

کد خبر: 964846

وب گردی

وب گردی