کلانتری: اردوهای جهادی در «مناطق محروم»  موجب آبادانی کشور می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور دانشجویان در اردوهای جهادی مناطق محروم منجر به آبادانی کشور و خودسازی فردی این دانشجویان خواهد شد، همچنین آنان با زندگی در شرایط سخت، فقر و محرومیت از نزدیک آشنا خواهندشد.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاه آزاد در برگزاری اردوهای جهادی در کشور، گفت: در حال حاضر بیش از 450 اردو در نقاط محروم کشور از طریق دانشگاه آزاد اسلامی ساماندهی شدند که در حوزه های مختلف پزشکی، دامپزشکی، دندان پزشکی به نقاط محروم کشور خدمات رسانی داشتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم منجر به سازندگی در کشور می شود که قطعا برکات زیادی دارد و منجر به آبادانی و حل مشکلات مردم خواهد شد. در راستای برگزاری این اردوها در نقاط محروم کشور بسیاری از بیمارانی که توان اقتصادی برای معالجه و درمان را ندارند تحت مداوای رایگان پزشکان جهادی قرار می گیرند.

کلانتری در ادامه خاطر نشان کرد: حضور دانشجویان در اردوهای جهادی مناطق محروم، علاوه بر خدمت رسانی و آبادانی کشور منجر به خودسازی فردی آنها خواهد شد و با زندگی در شرایط سخت، فقر و محرومیت از نزدیک آشنا شده و ابتکارات خوبی را برای محروم زدایی کسب می کنند.

وی تاکید کرد: بیشترین زحمت این کار بر دوش بسیج دانشجویی و معاونت های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد در سراسر کشور است که از این حرکت جهادی و انقلابی پشتیبانی کرده و این دو نهاد در کنار یکدیگر تمامی اردوهای جهادی دانشگاه آزاد را مدیریت و فرماندهی می کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اردوهای جهادی قطعا در سال های آینده توسعه بیشتری پیدا می کند. در حال حاضر گروه های جهادی دانشگاه آزاد واحد ارومیه در نزدیکی مرز ایران و ترکیه یک اردوی 70 نفره برگزار کردند که در 5 روستای محروم مشغول به کار هستند و یک اردوی جهادی بزرگ سمت بشاگرد در حال برگزاری است که متشکل از دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی است.

قانون عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی

کلانتری درباره اعمال قانون عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد گفت: در سراسر دنیا قوانین سخت گیرانه ای درباره پوشش وجود دارد که ریشه آن به احاطه فضای فرهنگی و علمی در دانشگاه ها بر می گردد، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای تحقق چنین امری قانون عفاف و حجاب را تدوین کرده است که رعایت این قوانین خاص در دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای قانون حجاب و عفاف از جمله چهار چوبهایی است که فضا را به یک فضای آموزشی و علمی تبدیل کرده و سبب حرکت دانشگاه به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی خواهد شد، با توجه به اینکه در خواست های زیادی از طرف استادان، دانشجویان و کارمندان برای وجود قانونی مبنی بر پوشش و حجاب در فضای دانشگاه آزاد داشتیم، قانون جامع عفاف و حجاب را تدوین کردیم که اگر مسئولان و مدیران، متولیان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام لازم را به خرج دهند این طرح موفق خواهد شد که در حال حاضر مراحل نهایی را طی می کند تا در شهریور ماه ابلاغ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 964865

وب گردی

وب گردی