مجلس از صنایع کوچک در برابر تکانه های ارزی حمایت کند

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تدوین بسته حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط خواستار شد: مجلس با تصویب قوانین حمایتی از صنایع کوچک در برابر تکانه های ارزی حمایت کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد شریعتمداری درمراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک ایران که در مصلاح امام خمینی تهران با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: امروز احداث واحدهای کوچک صنعتی در اقتصاد جهانی نقش مهمی دارد و این نقش در کسب درآمدهای اقتصادی بی بدیل است.

او با اشاره به سهم 92 درصدی صنایع کوچک در صنایع کشور تصریح کرد: باید در بهره ور کردن صنایع کوچک و متوسط تدابیر مهمی در نظر گرفت تا بتوانیم نقاط ضعف را از بین ببریم.

بسته حمایتی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط

وزیر صنعت ، معدن وتجارت در ادامه از تدوین بسته حمایت از تولید خبرداد و گفت :با توجه به مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی ایجاد شده، این بسته به زودی تقدیم دولت می شود که در آن تمهیداتی برای کمک به صنایع مورد توجه قرار گرفته است.
شریعتمداری تعدیل در مالیات بر ارزش افزوده، افزایش خط اعتباری واحدهای تولیدی و تامین سرمایه در گردش با نرخ های مناسب را از موارد مطرح شده در بسته حمایتی برشمرد و وافزود: مالیات امری لازم است اما در شرایط فعلی تولید و بازار، باید بطور خاص برای یک دوره کوتاه مدت تعدیل شود.

او تصریح کرد: در شرایط فعلی مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی کوچک و متوسط که حجم قابل توجهی از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده اند، 6 ماه تا یک سال صفر شود.

ضرورت توجه به توسعه صادرات صنایع کوچک

وزیر صنعت،معدن وتجارت با اشاره به اینکه باید ظرفیت هایی در حوزه صنایع کوچک و متوسط ایجاد کنیم خاطر نشان کرد : ما باید به صادرات تولیدات در بخش صنایع کوچک توجه بیشتری کنیم و در این زمینه اقدامات مؤثری نیز انجام شده است.

شریعتمداری تصریح کرد: تاب آوری صنایع کوچک و متوسط از عوامل برون زای تولید کمتر از صنایع بزرگ است و با هر تغییر اقتصادی این واحدها با چالش روبرو می شوند.

او در این خصوص ادامه داد: تکانهای ارزی مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی کوچک ایجاد می کند اما ما همچنان در کنار این واحدها هستیم واز بنگاه های اقتصادی حمایت خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال گذشته حمایت های مناسبی از صنایع کوچک و متوسط شد که این سیاست در سال جاری نیز با روند صعوی ادامه دارد، افزود: تاب آوری به عنوان یکی از شاخص های مهم صنایع کوچک بسیار کمتر از صنایع بزرگ است و اگر ضربه ای از برون کشور به صنایع کوچک وارد شود متاسفانه ضربه پذیری بسیار بیشتر است این در حالی است که تکانه های ارزی آنها را متاثر کرده است و نیازمند توجه مجلس برای حل این معضلات هستیم.

شریعتمداری تصریح کرد: امروز صنایع کشور با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند و همه ما با یکدیگر متحد شده و مشکلات را رفع کنیم.

او در پایان تأکید کرد: با وجود همه مشکلات صنعتگران کشور امیدوار باشند زیرا آینده روشنی برای این بخش پیش بینی می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 964881

وب گردی

وب گردی