پلیس با دلالی و فروش اعضای بدن در فضای مجازی برخورد می کند

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از برخورد با هرگونه فعالیت در زمینه خرید و فروش اعضای بدن در فضای مجازی با دستور قضایی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سرهنگ تورج کاظمی درباره برخی آگهی‌ها که اخیرا در فضای مجازی در مورد خرید و فروش اعضای بدن منتشر شده است، گفت: تیم‌های رصد پلیس فتا این موارد را رصد کرده و علاوه بر آن به شکایات و گزارش های شهروندان نیز به فوریت رسیدگی می شود، در این موارد کارآگاهان پلیس فتا، اطلاعات و مستندات را جمع آوری کرده و پس از تکمیل آن، پرونده را به مقام قضایی ارائه می دهند که در صورت تایید مقام قضایی نسبت به برخورد با این موارد اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مواردی نظیر اینکه آیا فرد شخصا آگهی داده یا افراد سودجو به عنوان دلال و واسطه دست به چنین اقدامی زه اند نیز بررسی خواهد شد، اظهارکرد: در برخی از این موارد ممکن است حتی اقدامات مجرمانه و کلاهبرداری نیز صورت بگیرد که پلیس فتا با دستور قضایی با آن برخورد خواهد کرد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اقدامات پلیس در این خصوص، تصریح کرد: مواردی از این دست با دستورقضایی در پلیس فتای تهران در حال پیگیری است و با توجه به اینکه اخیرا چنین مواردی در حال رویت در فضای مجازی است ما نیز برحسب دستور نسبت به شناسایی و رصد این سایت ها و شبکه ها و حساب های کاربری مربوط به آن اقدام خواهیم کرد.

کاظمی همچنین به شهروندان توصیه کرد که با توجه به شرایط روحی و روانی خانواده هایی که به دنبال پیوند اعضا هستند، حتما از طریق مراجع رسمی و بیمارستان ها برای این امر اقدام کنند، چرا که در آن شرایط روحی و روانی احتمال اینکه افراد سودجو به راحتی اقدام به کلاهبرداری از آنان کنند، وجود دارد.

گفتنی است انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران نیز اعلام کرد: با دستور دادسرای جرایم رایانه ای و فن آوری اطلاعات به پلیس فتا، سایت های فعال در خرید و فروش کلیه ودیگر اعضای بدن توقیف و کلیه اعضای فعال در آن به دادسرا معرفی خواهند شد.
در این راستا بازپرس ناحیه 31 تهران ( ویژه مبارزه با جرایم رایانه ای و فن آوری اطلاعات) با صدور دستور قضایی، پلیس فتا را موظف کرد جهت جلوگیری از اشاعه شبکه های قاچاق، خرید و فروش اعضای بدن، خارج از مقررات وزارت بهداشت و متولیان امر، نرم افزارهای فضای مجازی با نام تلگرام، واتساپ ونظایر آن و سایت ها را مورد بررسی قرار دهد و در صورت مشاهده فعالیت هایی در زمینه خرید و فروش اعضای بدن بویژه کلیه، گزارش این فعالیت ها را به دادسرا اعلام و نسبت به انسداد سایت یا شبکه های مجازی اقدام کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 964893

وب گردی

وب گردی