وحشت نتانیاهو از اعتراضات تل آویو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتراضات در مورد تصویب قانون دولت ملت یهود، اعلام کرد که این تظاهرات به معنای تهدید موجودیت اسرائیل است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتراضات مردم به تصویب قانون دولت ملت یهود اعلام کرد که اعتراض به این قانون به مثابه مقابله با وجود دولت اسرائیل است.

نتانیاهو افزود: ما شاهد برافراشته شدن پرچم فلسطین در قلب تل آویو بودیم و شعارهای عربی از جمله:« ما با خون و آتش فلسطین را پاک خواهیم کرد» را می شنیدم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بسیاری از تظاهرکنندگان می خواهند قانون بازگشت یهود را لغو کنند؛ آن ها می خواهند سرود و پرچم اسرائیل را از بین برده و آن را به یک کشور فلسطینی تبدیل کنند.

نتانیاهو گفت: «روشن است که امروزه بیش از هر زمان دیگری قانون دولت ملت یهود برای اطمینان از وجود یک دولت یهودی لازم است.»

روز گذشته ده ها هزار نفر از اعراب و یهودیان اسرائیل برای دومین بار در عرض یک هفته در تل آویو نسبت به تصویب قانون دولت ملت یهود اعتراض کرده و به خیابان ها آمدند. آنها این قانون را تبعیض آمیز دانسته و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

این تظاهرکنندگان به زبان های عربی و عبری فریاد می زدند: «بی بی (نام مستعار بنیامین نتانیاهو) به خانه برو»، «برابری» و «آپارتاید نخواهد شد». این افراد اعلام کردند که در مورد تبعیض نژادی به وجود آمده و این شرایط نگران هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964935

وب گردی

وب گردی