آینده بازار لوازم خانگی در دو ماه آینده/ دولت تصدی‌گری را کاهش دهد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی  با تاکید براینکه حتی با ارائه بسته ارزی بانک مرکزی متاسفانه گره‌ای از مشکلات لوازم خانگی باز نشده است، افزود: دولت به دلیل نداشتن برنامه اصولی، مدام بسته ارزی ارائه می‌دهد؛ در حالیکه چنین بسته‌ای نه تنها مشکلات را رفع نکرده بلکه موانع را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، این روزها حال و هوای بازار لوازم خانگی مناسب نیست تا جایی که با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان لوازم خانگی، همچنان شاهد نوسانات قیمتی و حتی عدم فروش در بازار هستیم، این موضوعات باعث شده است که برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم کنند.

در همین راستا محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص بازار لوازم خانگی و اینکه چرا بعضی از فروشندگان دست به احتکار کالا زده‌اند گفت: هیچ فروشنده‌ای اگر کالا داشته باشد اقدام به احتکار نمی‌کند. همان‌طور که تاکنون شاهد بوده‌ایم انبارهای کشف شده هیچ کدام به فروشندگان اختصاص نداشته است و همگی تولیدکننده یا واردکننده بوده‌اند.

او در ادامه با تاکید براینکه حتی با ارائه بسته ارزی بانک مرکزی متاسفانه گره‌ای از مشکلات لوازم خانگی باز نشده است، افزود: دولت به دلیل نداشتن برنامه اصولی، مدام بسته ارزی ارائه می‌دهد؛ در حالیکه چنین بسته‌ای نه تنها مشکلات را رفع نمی‌کند بلکه موانع را دوچندان می‌کند. با دلار مثلا 8 هزار تومانی نمی توان کالایی را به بازار عرضه کرد؛ چرا که مردم قدرت خرید لوازم خانگی را ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یکی از دلایل مشکلات بازار از جمله گرانی را ناشی از کاهش ارزش پول ملی دانست و گفت: وضعیت امروز بازار لوازم خانگی خوب نیست و در صورتی که مسئولان برنامه‌ریزی نکنند، آینده خوبی را هم نمی‌توان برای آن متصور بود.

طحان پور تاکید کرد: هم‌اکنون اکثر کارخانجات تولیدی به مدت دو ماه مواد اولیه را دارند، بنابراین در صورت مدیریت نکردن دولت و حمایت از این تولید کنندگان شاهد افزایش بیکاری و تعطیلی کارخانجات خواهیم بود. به عنوان نمونه دیجی کالا، فروشگاه زنجیره ای رفاه، شهروند و تعاونی ادارات در تامین کالاهای خود با مشکل مواجه هستند.

او افزود: تنها راه نجات بازار لوازم خانگی این است که دولت تصدی‌گری خود را کاهش داده و اجازه دهد که صنعتگر و تجار خودشان مسیر خود را پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964959

وب گردی

وب گردی