کلانتری:  پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، قرارگاه فکری کشور است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراکزی مانند پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از جمله قرارگاه‌های اصلی فکر و اندیشه اسلامی در کشور هستند. به تدریج این شجره طیبه رشد کرد و تنومند شد که این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم دیدار اعضای مرکز پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز با حضور آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر قربانی مدیر کل تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

دکتر کلانتری در این مراسم گفت: در سال 74 خواستیم اردویی آموزشی در دانشگاه اصفهان برگزار کنیم و به دنبال منابع تدریس بودیم، منبع خوبی وجود نداشت. پیش از آن نیز وضعیت بدتر بود و خانواده علما نیز منابع مناسب و جدی نداشتند.

وی ادامه داد: مراکزی مانند پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از جمله قرارگاه اصلی فکر و اندیشه اسلامی در کشور هستند. به تدریج این شجره طیبه رشد کرد و تنومند شد که این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اندیشمندان بزرگ که طی سالیان سال زحمت کشیده اند و محصولاتی تولید کرده اند، محصولات این افراد کم کم جای خود را باز کرده است. بسیاری از منابع مسابقات و همایش های ما از این پژوهشگاه است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بی نظیری برای کشور محسوب می شود، من سال ها در دانشگاه دولتی بودم از لحاظ امکانات سخت افزاری دانشگاه آزاد از دانشگاه دولتی بهتر بوده است، جمعیت رسمی تمام وقت این دانشگاه نزدیک به سی هزار نفر است. به لحاظ اینکه دانشگاه وابسته به دولت ها نیست نیز بی‌نظیر است.

کلانتری افزود: خدمتی که مقام معظم رهبری نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی داشتند بی سابقه بود. با اقدام ایشان امیدواری ایجاد شد و تمامی افراد زیر پرچم ولایت جمع شدند.

وی اظهار داشت: در دوره مدیریت جدید، از دکتر ولایتی و دکتر رهبر گرفته تا باقی مسئولان، عموما به این مسائل واقف هستند، نیازی نیست که بنشینیم و در زمینه لزوم اسلامی شدن دانشگاه ها بحث کنیم. همه با تمامی وجود به بحث تحول در علوم انسانی معتقد هستند. دکتر ولایتی هفته ای یکبار به من تاکید می کنند که کار را جلو ببریم، روحیه وی به گونه ای است که سرعت عمل را مطالبه می کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حوزه معرفت افزایی من اعتقاد داشتم کار فرهنگی ساده نباید صورت گیرد، برخی دشمنان قسمت معرفت افزایی را نشانه گرفته اند و می‌خواهند آن را فرو بریزند. باید قسمتی از فعالیت های ما در حوزه معرف افزایی باشد. در حال حاضر ده‌ها اردوی معرفتی و آموزشی در حال برگزاری است و قطعا این امور در فضای دانشگاه ها تاثیر می گذارد.

وی اضافه کرد: دوره معرفت رضوی، حدود 500 نفری که در آن شرکت می کنند، در دانشگاه رویکرد جدیدی ایجاد می کنند، همواره نخبگان تاثیر گذار بوده اند. در حوزه اساتید، برنامه های وسیعی را پیش رو داریم. در دانشگاه آزاد حجم اساتید از لحاظ معارف دینی بیشتر از دانشگاه های دولتی است.

دکتر خیری سرپرست پژوهشکده علوم اجتماعی در ادامه این نشست گفت: تمامی دغدغه ما در دانشگاه به‌خصوص پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب، این است که اصلی ترین تمرکز خود را در حوزه علوم انسانی بگذاریم. اخیرا در حوزه تحول این حوزه متنی را اضافه کرده ایم که تمامی مواردی که در این جلسه اشاره شد به اضافه سایر موارد، محور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با این بحث ها و فضاها تاحدی آشنا هستم و می‌توانیم با هم افزایی از فرصت پیش آمده در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم. ما نقشه راه خود در نظر گرفته ایم به گونه ای که نیروهای دانشگاه آزاد اسلامی را نیز درگیر کنیم. ما در حال برگزاری جلسات با حضور دکتر کلانتری و دکتر خسرو پناه در واحد های دانشگاه آزاد هستیم.گفتنی است 4 کتاب درسی با رویکرد اسلامی نیز تدوین خواهد شد.

دکتر نصیری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک مسئله مهم پیش آمده است که تمام جریانات انقلاب اسلامی علاقه دارند به حرکتی که حضرت آقا پرچم آن را بالا برده است کمک کنند.

وی اضافه کرد: آشنایی ما با این مجموعه حدود 10 سال پیش بود. آقای کلانتری اعلام کردند پژوهشگاه ها کار فکری برای انقلاب می کنند و بی سر و صدا پیش می روند.

نصیری افزود: چندی پیش خدمت حضرت آقا بودیم ایشان اعلام کردند در ابتدا باید روی فکر دانشجو کار کنید، دست نیاز ما در این راستا پیش شما دراز است.

وی تاکید کرد: ما در حوزه های برگزاری همایش ها، پاتوق ها، نمایشگاه ها و غیره نیازمند کمک شما هستیم. ما در برنامه های پیش رو در هر واحد دو نقد کتاب گذاشته ایم، شما می توانید در این حوزه نیز به ما کمک کنید. در حوزه علوم انسانی، چندی پیش خدمت دکتر ولایتی بودیم، ایشان اعلام کردند در این زمینه اگر بتوانم کاری انجام دهم، پیش خدا سر بلند هستم. امیدوارم در این زمینه افرادی را به ما معرفی کنید تا بتوانیم یک کار زیر بنایی در دانشگاه آغاز کنیم .

انتهای پیام/

کد خبر: 964988

وب گردی

وب گردی