کاهش بروکراسی اداری و افزایش بهره وری با اجرای طرح دولت الکترونیک

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات گفت: مانند دولت الکترونیک که بیش از هزار و 600 فرآیند را ساده سازی می کند و بیش از هزار و 300 امضا و بروکراسی را از بین می برد خدمت بزرگی است که در جهت رفاه مردم تدووین شده است اما مردم به زوایا و سهولتی که دولت الکترونیک برای آن ها ایجاد می کند، پی نبرده اند هم چنین نهادهای دولتی نیز به کاربردهای این طرح آشنایی کامل ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست صمیمی سید جمال هادیان طباطبایی زاده رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه ی فناوری اطلاعات برگزار شد.

در ابتدای این نشست هادیان با اعلام اینکه رویکرد کلی روابط عمومی وزارت ارتباطات در دوره ی جدید با رویکرد قبلی تفاوت زیادی ندارد؛ گفت: در 20 سال فعالیت در این حوزه هیچ صنف و قشری را به عزت نفس، مناعت طبع و آزادگی خبرنگاران ندیده ام. در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکسری طرح های ملی و فراملی وجود دارد که رسانه ها خیلی به آن ها توجه نمی کنند.

او افزود: طرح هایی مانند دولت الکترونیک که بیش از هزار و 600 فرآیند را ساده سازی می کند و بیش از هزار و 300 امضا و بروکراسی را از بین می برد خدمت بزرگی است که در جهت رفاه مردم تدووین شده است اما مردم به زوایا و سهولتی که دولت الکترونیک برای آن ها ایجاد می کند، پی نبرده اند هم چنین نهادهای دولتی نیز به کاربردهای این طرح آشنایی کامل ندارند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات، اینترنت کودکان و اینترنت اشیاء موارد دیگری است که در طرح های ملی فناورانه مغفول مانده است. امروزه می توان با استفاده از اینترنت اشیاء، آمایش سرزمینی و بهره وری را افزایش داد.

وی ادامه داد به طور مثال، با استفاده از اینترنت اشیا می‌توانیم در حوزه کشاورزی تا 35 درصد در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم، بهره وری را افزایش و هزینه ها را کاهش دهیم و اینها تنها گوشه ای از مزایای اینترنت اشیاست. رسانه ها با معرفی این کسب و کارها به رونق آنها کمک خواهند کرد و سرعت رشدشان را زیادتر می کنند.

هادیان خاطر نشان کرد: در حوزه کسب و کارهای نوین باید اشاره کرد که اگر این مشاغل شناخته شوند، جهش پیدا می کنند هم چنین طرح نوآفرین باید مورد توجه قرار گیرد. برخی در روستاها با استفاده از اینترنت اشیا کسب و کار نوین ایجاد کرده اند و با توسعه اشتغال خود زمینه های صادرات محصول را فراهم می کنند.

او تصریح کرد: امروزه در فرودگاه پیام اقدامات مناسبی صورت گرفته و امتیازات ویژه گمرکی برای این فرودگاه در نظر گرفته شده است هم چنین قرار است از شهریور ماه، قسمت مسافربری این فرودگاه عملیاتی شود از طرفی فرودگاه پیام تنها فرودگاه کشور است که به خطوط زمینی، ریلی و هوایی دسترسی دارد.

هادیان با بیان اینکه خبرنگاران حوزه ی فناوری مرزهای دانش هستند، افزود: بسیاری از مدیران در وزارتخانه ها روش تعامل با رسانه ها را نمی دانند که این از جمله معایب مدیریت در نظر گرفته می شود چون یکی از توانمندی های هر مدیری، قدرت بیان او است.

انتهای پیام /

کد خبر: 965012

وب گردی

وب گردی